מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

מליאת הכנסת אישרה את המלצת ועדת הכנסת לתיקון סעיף 100 לתקנון הכנסת, כך שתתאפשר הקמת ועדות נוספות. שני חברי כנסת תמכו בהמלצה, ללא מתנגדים ונמנע אחד, לאחר שחברי האופוזיציה בחרו להחרים את ההצבעה.

לבקשת הקואליציה יוקמו שלוש ועדות חדשות: ועדת בריאות, ועדת ביטחון פנים וכן ועדת מיזמי תשתיות לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים.

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך (ימינה) אמר במליאה: "לאחר שעברנו שנה מטלטלת ולא יציבה, ראינו צורך לפצל חלק מוועדות הכנסת. ישנם נושאים ותחומים רבים המצריכים התייחסות מיוחדת, ואני בטוח כי כל אחת מוועדות הכנסת תעשה את עבודתה נאמנה.

''בחרנו לפצל את הוועדות על מנת לשים דגש על התחומים שהשנה נחשפנו לצורך שלהם בתשומת לב מיוחדת שלנו, כנבחרי הציבור''.

אורבך הוסיף: ''בוועדת הכנסת אנו, נבחרי הציבור, עובדים באופן ממוקד ומדוקדק בתחום עליו אמונה הוועדה. באמצעות תשומת לב לפרטים הקטנים נוכל למצוא פתרונות לבעיות שעלו וצפו, במיוחד בשנה האחרונה. הוועדות ירדו לשורשן של בעיות, יחזקו את הנקודות הטובות בתחומים השונים ויעצימו אותן, ומנגד ימצאו פתרונות לקשיים שמתעוררים."

ח"כ גדי יברקן מהליכוד תקף: "הכנסת יצאה לפגרה אך לפני שבוע, והקואליציה ממשיכה לרמוס את האופוזיציה ואת הנהלים שנהוגים שנים רבות בבית הזה. אנשים לא דמוקרטיים מנהלים את המקום הדמוקרטי הזה, את בית הנבחרים של עם ישראל. והינה, בחטף, הקואליציה פשוט צוחקת על העם. אנשים באמת לא דמוקרטיים, ומנסים להחיל את התקנון המפלגתי שלהם, ההחלטה של איש אחד, שהוא ראש המפלגה. בעצם, הכנסת מנוהלת על-פי התקנון של יש עתיד."

ח"כ דוד ביטן מהליכוד טען: "כל תיקון התקנון הזה נובע משתי סיבות: דבר ראשון, על מנת להמשיך לפצל ולתת לחברי הכנסת עוד דברים כדי כביכול "להגיע לידי מימוש", שהם ממש חדשים. והדבר השני, בגלל שיש מחלוקת משפטית עם הייעוץ המשפטי של הכנסת. מביאים את זה גם בפגרה, שזה לא בסדר, אין שום דחיפות, וגם הסיבות שמביאים, על מנת לפתור בעיות קואליציוניות, ועכשיו באים אלינו ואומרים לנו: תשמעו, חבר'ה, אנחנו נקים בשבילכם עוד שתי ועדות. ההמלצה שלי היא לא להסכים לזה. לא צריך להקים עוד ועדות ועוד ועדות על מנת שהאופוזיציה גם תקבל משהו. הם צריכים לתת לאופוזיציה במסגרת הוועדות הקיימות."