קארין אלהרר
קארין אלהררPhoto by Gili Yaari /Flash90

שרת האנרגיה קארין אלהרר חושבת שאין טעם בסגר נוסף על מדינת ישראל.

"כולם צריכים פשוט ללכת להתחסן ולעטות מסכות. יש דברים שהממשלה יכולה וצריכה לעשות, אבל יש צעדים פשוטים יחסית שהציבור יכול לעשות כדי להשתתף במאמץ. ישראל מנסה לצעוד בין הטיפות, ואנו לא רוצים להגיע לסגר. אני חושבת שהציבור לא ייענה לסגר וזה יהיה סתם לגמרי. אנו צריכים למצוא את שביל הזהב, המחלה הזו מתעתעת, לפעמים כשנראה לנו שהכול מאחורינו פתאום מגיע עוד גל ושוטף את כולם", אמרה אלהרר בראיון ל-103FM.

לדבריה, "אנחנו רוצים שהאזרחים יישמעו להנחיות, הן מאוד ברורות. לפני אכיפה, צריכה להיות אחריות אישית, אני צריכה להישמר ולדאוג שאחרים לידי יעשו את זה. בסופו של דבר מי שישלם את המחיר זה לא השוטר, אלא החין אני לא רוצה לראות פה שוטר אוזק אדם כי הוא נכנס לקניון בצורה שבר שלו שרצה להיכנס בכוח לקניון. יכולה להיות כמות שוטרים מטורפת, ועדילא תואמת תו. הבריאות היא של כולנו. אני לא רוצה לגרום למצב שהכול זה בציווי, אני רוצה שאנשים ידעו מה יגרום להם לנזק וינסו להימנע ממנו".

"הממשלה יושבת מדי יום כדי למצוא את המתווה הנכון. אין מתווה ברור כי הכי קל להגיד 'בואו נעשה סגר', אבל אנחנו רוצים למצוא משהו שמצד אחד מתאים למאפיינים של המחלה הארורה הזאת ומצד שני מאפשר לאנשים לחיות", סיכמה אלהרר.