מירי רגב
מירי רגבצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מספסלי האופוזיציה מתכננת מירי רגב את "מהפכת תור הזהב של האליטות המזרחיות".

השרה לשעבר סיפרה לעיתון ידיעות אחרונות שבכוונתה להתמודד על ראשות הליכוד לאחר פרישת נתניהו ויש לה שורת טענות: "ב־2021 ברוב המשרות הבכירות אין מזרחים, ראש ממשלה לא היה מזרחי".

לדבריה, "משהו כאן לא בסדר וחייבים את הליכוד כדי לשנות את זה. רק הליכוד".

לרגב לא נוח עם העובדה שבצמרת רשימת הליכוד יש בעיקר אשכנזים: ״דווקא הליכודניקים, שזאת מפלגה שרובה מושתתת על מזרחים, על פריפריה, מפלגה של תור הזהב, של ספרדים, מזרחים, צריכה לייצר מנהיגות אחרת”.

רגב מתכננת להוביל את האליטה המזרחית, כלשונה, וזה יקרה לטענתה בשנת 2022. ״נקרא לזה מהפכת תור הזהב. אני מתכוונת להוביל ב־22'־23' את ברית האליטות המזרחית. הליכוד יצטרך לשנות את האיזון בין האשכנזים למזרחים. הליכודניקים יצטרכו לבחור יותר אנשים במעמד ביניים ובמוצא שמייצגים אותם. כי אם, ותקשיב למה שאני אומרת לך, אם הליכודניקים ימשיכו לבחור מנהיגים עם די־אן־איי לבן, יקום ליכוד אחר. ליכוד מזרחי אמיתי שייתן ביטוי לקול המזרחי שהודר משך שנים, שצריך לעשות איתו תיקון מעמדי.

"אני חושבת שיש אנשים מזרחים מצוינים בתוך הליכוד, שיכולים בהחלט לעמוד בראש הנהגת הליכוד. השינוי האמיתי יגיע כשיהיה ראש ממשלה מזרחי".

וזו תהיה את? נשאלה רגב והשיבה: "אני בעד ראש או ראשת ממשלה מזרחי/ת. אני חושבת שהמזרחים, הליכודניקים, לאורך זמן בחרו באנשים בצבע הלבן להוביל אותם. אני חושבת שיום אחרי ביבי נתניהו הליכודניקים יצטרכו לעשות חשבון נפש. כן, יש לנו אנשים מזרחים מצוינים, טובים, איכותיים, שיכולים להוביל את הליכוד בהמשך הדרך יום אחרי ביבי נתניהו. אני בהחלט רואה את עצמי חלק מההנהגה הזאת, מובילה את הנהגת הליכוד, כן".

כשמירי רגב התפקעה מצחוקערוץ כנסת