אבי מעוז
אבי מעוזצילום: Yonatan Sindel/Flash90

אתמול, ג' באלול, הגיעתנו הבשורה המרה על פטירתו של מורי ורבי הרב יהושע צוקרמן זצ"ל, אשר זכיתי ללמוד מפיו הקדוש והטהור את יסודות האמונה הגדולה.

אני רוצה לשלוח תנחומים לרבנית, למשפחתו היקרה ולכל אלפי התלמידים שזכו לינוק ולצמוח מתורתו הגדולה שהשפיע במשך עשרות רבות בשנים.
יהי זכרו ברוך.

ימים אלו הם ימי התחלה וסיום. ימים של התחלה לתינוקות של בית רבן בתלמודי התורה ולנערים ולבחורים בישיבות, אשר מתחילים את לימודם מחדש לאחר החלפת הכוחות. כפי שכותב מרן הרב קוק זצ"ל, שאתמול היה יום פטירתו: 'תורת חיים חמדתנו ... נצח היא נחלתנו', היא נשמתנו, והעיסוק בה בדבקות, במסירות ובהתמדה הוא המחייה את האומה בהווה, והוא מקור הכח והתרופה להתמודדות עם כל המשברים והאתגרים הרוחניים שעוד נכונים לנו.

ואלו גם ימים של סיום למושב הראשון בכנסת, מושב שייזכר בתור זה, שבו 'נעם' זכתה לייצוג ולתחילת פעילות בבית הנבחרים של מדינת ישראל. ייצוג ופעילות של דרכנו, של אמירת האמת בצורה בהירה ובנעם אך ללא משוא פנים, של חשיפת פניהם וכוונותיהם של מי שפועלים ללא הרף לפגוע בכל הקדוש והיקר לנו – בזהותה היהודית של מדינתנו.

אבל מושב זה של הכנסת ייזכר גם כזה, שבמהלכו קמה הממשלה הנוכחית, זו שמרכיביה חברו יחד עם תומכי אויבינו על מנת לקחת בציניות, בגניבה ובמרמה את השלטון מידי המחנה הלאומי המחובר למסורת ישראל, ועל מנת לשנות סדרי עולם בכל הנוגע לצביונה היהודי של מדינת ישראל – בגיור, בכשרות, בקדושת השבת ברשות הרבים, במעמדה של הרבנות הראשית, ובקדושתו של הכותל המערבי, שריד בית חיינו.

יחד עם חברינו לאופוזיציה מסיעת הציונות הדתית ומשאר סיעות המחנה הלאומי-היהודי אנו נלחמים מלחמה עיקשת ועושים ככל שביכולתנו, בכדי לסכל את מימוש מגמותיה של ממשלת מדינת כל אזרחיה, ולהביא לסיום כהונתה בהקדם האפשרי.

הכאב הגדול והבושה הינם על כך, שאחת ממפלגות הקואליציה והעומד בראשות ממשלה זו, נבחרו על ידי הונאה מתמשכת של הציבור הדתי לאומי בשנים האחרונות ובפרט במערכת הבחירות האחרונה, ומי שמוביל בממשלה זו את מהלכי הפגיעה בקודש הוא השר לשירותי דת, ח"כ מתן כהנא, ש'זקנותו' הנוכחית מביישת את בחרותו, בה תרם את מיטב שנותיו למען ביטחון ישראל.

אני שב וקורא לו מעל במה זו: מתן ידידי, אתמול היה ג' באלול ועלית להר הזיתים. מה שהיה מצופה ממך, זה לבקש סליחה ממרן הרב קוק זצ"ל, מי שהקים לפני מאה שנה את הרבנות הראשית לישראל במטרה שתשפיע את דבר ד' על כל האומה, ותהיה הגוף הממלכתי האחראי על כל חיי הקודש הלאומיים. זו הרבנות, שכעת אתה, בשל עצת אחיתופל שיעץ לך מי שיעץ, מבקש לפגוע פגיעה אנושה במעמדה ובתפקידה, בניגוד גמור לדעתם של גדולי ישראל בדור זה ובדורות הקודמים. 

הרבנות הראשית לישראל היא הלב והמוח של מדינת ישראל. בתור מי שמתיימרים ללכת בדרכם של גדולי רבותינו, ובראשם מרן הרב קוק זצ"ל ורבנו הרצי"ה זצ"ל נילחם במסירות נפש, בכלים המתאימים למלחמת הדעות כמובן, במי שירים את ידו עליה.

הצלחתנו להיכנס לכנסת היא גדולה ומשמעותית ביותר, אך זוהי רק ההתחלה. אנחנו חייבים להתאמץ בכל הכח להתחזק ולהגדיל את השפעתנו ואת יכולתנו לעמוד בפרץ במאבק הזהות של מדינת ישראל.

לשם כך אנחנו צריכים אתכם. הפיצו את המסרים בסביבתכם, בעוז ובענווה, בנחישות ובמאור פנים. הגדילו את המעגלים והרחיבו את השורות. התפקדו והביאו מתפקדים נוספים. ובע"ה נזכה להגביר חילים בעבודתנו הציבורית ובאחריותנו על מדינתנו האהובה ועל עמנו האהוב.

'ויהי נעם ד' אלוקינו עלינו, ומעשה ידינו כוננה עלינו, ומעשה ידינו כוננהו'

ח״כ אבי מעוז הוא יו״ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית