ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: Official White House Photo by Adam Schultz

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מגנה גורמים אמריקניים המנסים לפגוע בהמלצה שילדים יעטו מסכות בבתי הספר על רקע התגברות התחלואה בוריאנט הדלתא של נגיף הקורונה.

ביידן כיוון את ביקורתו לישיבת מועצת בית ספר במחוז וויליאמסון בטנסי שפוצצה על ידי מכחישי קורונה שטענו כי המועצה המבקשת לאשר חובת עטיית מסכות של הילדים עושה זאת על רקע פוליטי ותמיכה בממשל הדמוקרטי.

"יש אנשים באמריקה שמנסים להפוך את אמצעי הבטיחות לציבור נגד הנגיף, כלומר, ילדים חובשי מסכות בבית הספר שכל המטרה שהם שיהיו בטוחים, למחלוקת פוליטית", אמר ביידן והוסיף, "אין שום קשר לפוליטיקה. מסכות מצילות חיים. מדובר בשמירה על חיי ילדינו".

בארה"ב, כמו בכל רחבי העולם, וריאנט הדלתא מתפשט בקצב מואץ וילדים נמצאים בסכנת ההדבקה הגדולה ביותר, שכן הם אינם מחוסנים.

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ לכל הילדים ובני הנוער מגיל גן ועד כיתה י"ב לעטות מסכות בבתי הספר. האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים נקטה בקו חריף יותר והמליצה על עטיית מסכות לכל ילד מגיל שנתיים.

ביוסטון לדוגמה, אומצו ההמלצות על ידי מערכת החינוך והנהגת ההורים והילדים נדרשים לעטות מסכות לא רק בבית הספר, אלא גם בהסעות אליו.

בוירג'יניה, שם התגלתה התנגדות של פקידי מערכת החינוך לחייב תלמידים לעטות מסכות, הוציא המושל המקומי צו שהורה ליישם את חובת עטיית המסכות בבתי הספר.

מנגד, מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, איים לעכב שכר למנהלי בתי ספר שירשו מהתלמידים לעטות מסכות וטען שמדובר בעניין פוליטי.

ביידן ציין כי למרות הביקורת שלו על מכחישי הקורונה ומתנגדי החיסונים מערכת הבריאות תמשיך לחבק כל אמריקני באשר הוא. "עובדי מערכת הבריאות שלנו הם גיבורים. הם היו הגיבורים כשלא היה חיסון. רבים מהם מסרו את נפשם בניסיון להציל אחרים. הם שוב גיבורים כשהחיסון בתמונה כי הם עושים כמיטב יכולתם לדאוג לאנשים המסרבים להתחסן ואחר כך מגיעים לאשפוז ואף נפטרים כתוצאה מההתנגדות לחיסון".