סימה קדמון
סימה קדמוןצילום: אגודת העיתונאים

קריאתה של שרת הפנים איילת שקד "להכיל את המתים" ולהתרגל לחיים לצד הקורונה, מקבלת גיבוי מעיתונאית ''ידיעות אחרונות'' סימה קדמון.

במאמר בעיתון כתבה קדמון: ''כן, מדינת ישראל מכילה וצריכה להכיל את מתיה במגפה. הסערה שפרצה בגלל דבריה של שרת הפנים לא מוצדקת. וצריך להגיד את זה באופן הכי ברור: אלה שלא מתחסנים שותפים לאחריות לאלפי המתים שעלולים להיות פה עד אוקטובר''.

לדברי קדמון, שקד היא לא בדיוק מי שהיית רוצה שתשב ליד מיטתך ברגעיך האחרונים ותחזיק לך את היד. "היא קרת רוח, קשוחה, כמעט רובוטית. נטולת סנטימנטים. והיא צודקת בכל מילה. מה חדש במה שהיא אמרה? מדינת ישראל מכילה את מתיה מיום הקמתה. לשלוח חיילים למבצע או למלחמה בידיעה שחלק ימותו זה לא 'להכיל את המתים'?

"ההבדל היחידי בין מלחמה לבין המלחמה בקורונה הוא שאם ניתן היה לקבל חיסון שיבטיח שאף חייל לא יישרט – לא היה אחד במדינה שלא היה רץ להתחסן. ואילו במלחמה נגד הקורונה, כשגלוי וידוע שחיסון יכול למנוע תמותה נרחבת אצל הסבים והסבתות ולהוריד את הסיכוי לחלות במחלה קשה – יש עדיין כמיליון איש שלא התחסנו בחיסון ראשון ושני. זהו נתון בלתי נתפס. אלה אנשים שאילו היו הולכים להתחסן זן הדלתא לא היה מתפשט בכזה קצב ולא היינו מגיעים לכאלה מספרים של חולים קשה ומתים.

''וצריך להגיד את זה באופן הכי ברור: אלה שלא מתחסנים שותפים לאחריות לאלפי המתים שעלולים להיות פה עד אוקטובר'', כך קדמון.