הרב אברהם דב אוירבך
הרב אברהם דב אוירבךצילום: שלומי כהן

הרב אברהם דב אוירבך שהלך לעולמו השבוע, ספד בעבר לרב יחזקאל דאום זצ''ל. את תיעוד הדברים מצאו באולפני אתרוג והעבירו אותם לבנו של הרב דאום, הסטנדאפיסט והסופר חנוך דאום.

חנוך שהשתתף בהלווית הרב אוירבך בטבריה, סיפר בפייסבוק: ''ביום רביעי שלחתי לאמא שלי תמונה מהלוויה של הרב אוירבך בטבריה. כתבתי לה שהלכתי לתת לו כבוד בדרכו האחרונה, בשם אבא, שהיה תלמיד שלו והיה לוקח אותנו אליו בחגים, שהרי יש מצווה להקביל פני רבו ברגל.

''אני זוכר שבלוויה של אבא שלי,הייתי אז בן 17, הרב אוירבך התקשה להספיד את אבא בגלל הבכי וזה שבר את ליבי. לאחר כמה שנים הוא הגיע לחתונה שלי וכיבד אותי בריקוד מיוחד''.

דאום המשיך לתאר את ילדותו: ''גדלתי בבית של תורה, גיבורי ילדותי היו תלמידי חכמים, והרב אוירבך היה אחד החשובים בהם, אולי בהמשך אכתוב כמה מהסיפורים היפים שאני זוכר על חוכמתו הגדולה, אבל הבוקר שלחו לי מאולפני אתרוג סרטון שבו הוא מדבר על אבא שלי בסרט שעשו לזכרו, ואומר עליו דברים מתוקים שמתיישבים עם הזיכרון שיש לי ממנו, זיכרון שאני נאבק להשאירו חי בראשי בחלוף קרוב לשלושים השנה שחלפו מלכתו.

''אני לא יודע מה יש אחרי מות, נדמה לי שאיש לא יודע, אבל ברור לי שאם יש שם בית מדרש למעלה, אז אבא שלי והרב אוירבך, זכר צדיקים לברכה, יושבים בו ביחד כעת עם גמרא פתוחה, ובטח גם איזה ריטב״א ומנחת חינוך, והם לומדים תורה, ואין יותר שמחים מהם בעולם כולו. וחבל על דאבדין'', הוסיף דאום.