בדיקת קורונה
בדיקת קורונהצילום: איסטוק

חברי ועדת הצוות לטיפול במגיפות החליט אמש (ה') להמליץ לבני 50 ומעלה להתחסן במנה השלישית נגד נגיף קורונה, זאת לצד צוותים רפואיים בכל הגילאים, בעלי מחלות רקע, אסירים וסוהרים.

האם מנת הדחף, הקרויה 'בוסטר', תעצור את העלייה במספר החולים? ד"ר ענת אנגל, מנהלת המרכז הרפואי וולפסון שוחחה עם ג'ודי שלום ניר מוזס ואמרה: "המחלה פוגעת יותר באנשים מבוגרים וחולים במחלות רקע, זה סטטיסטיקה כי האוכלוסייה ברובה מחוסנת בארץ. כדי שלא יהיו אי הבנות - החיסון עדיין מגן יותר מפיתוח מחלה קשה והדבקה, ורואים את זה בעיקר בגילאים צעירים. החיסון מגן פי 6-3 מתחלואה קשה".

למרות מחקרים רבים שהוכיחו את יעילות החיסון ובטיחותו, יש בישראל מעל למיליון אנשים אשר טרם התחסנו במנה הראשונה והשנייה כנגד קורונה. ד"ר אנגל הסבירה כי "חלק רוצים לחכות כי לדבריהם אין מספיק נתונים על החיסונים, וחלק מתנגדים". עוד הוסיפה כי: "אנחנו לא יודעים מה יהיה עוד 30 שנה, אך המחלה עלולה להסתיים במוות, וגם כשהיא קלה חלק מפתחים תסמינים שנמשכים זמן רב. לדעתי לא שווה לשלם את המחיר. ככל שנהיה יותר מחוסנים – ההתפשטות תיעצר".

בהמשך, התייחסה להחלטת הממשלה להגדיל את תקציב מערכת בריאות וטענה כי על מנת שהמערכת תהיה יציבה ותוכל להתמודד עם עומס, "צריך להוסיף תקנים וכוח אדם. זו תוספת חיונית. אנחנו יודעים לווסת את הצוותים, כל איש צוות נוסף – נדע מה לעשות איתו והוא ייתן עוד משהו למטופלים מבחינת איכות הטיפול".

ד"ר אנגל הסבירה מדוע היא לא תומכת בסגר: "זה לא ייגמר עכשיו, צריך להסתכל אל העתיד - איך חיים לצד זה? עם מערכת בריאות שיש בה מספקי אנשי צוות על מנת לתת מענה לטיפול בחולים הקשה, בקהילה בחולים היותר קלים, ובמערכת בריאות הציבור. בואו נבנה את הכוח שאמור להילחם במגפה לאורך זמן ואז יהיה שקט".