פרגר ודורטל
פרגר ודורטלצילום: על המשמעות

דניס פרגר הוא שדרן רדיו, סופר ופובליציסט יהודי-אמריקאי. תוכנית הרדיו והפודקאסט שלו זוכים לפופולריות רבה בארה"ב וגם ברחבי העולם.

פרגר הקים את אתר האינטרנט 'אוניברסיטת פרגר' (PragerU), אתר הווידיאו השמרני הפופולרי ביותר בעולם. ספריית האתר מכילה מעל 500 סרטונים עם חומרים נלווים להמשך מחקר. הוא מחבר רב המכר של תשעה ספרים במגוון נושאים הנוגעים ליהודים ולשמרנים. פרגר הוא יהודי שומר מצוות עם עניין רב בתאולוגיה, וחיבר פרשנות בת חמישה כרכים על המקרא.

בפרק זה, אנו דנים בתפקידה של הדת בחברה, מדוע השמרנים מתנגדים להגירה, בעיות בחינוך האמריקני, השמרנות בישראל והתגובה האמריקאית לטוטליטריות.

פרגר מזהיר מפני שחברות מפנות עורף לדת, "אני מזהיר יהודים ונוצרים ואפילו אנשים חילונים שהתוצאות יכולות להיות נוראיות. כשהנצרות מתה באירופה (ואני אומר את זה כיהודי שומר תורה ומצוות), קיבלנו פשיזם, נאציזם וקומוניזם".

לטענתו, אנשים זקוקים לדת, ואם הם לא יאמצו אמונה המבוססת על המסורת היהודית-נוצרית, הם יפנו ל'כנסייה חילונית' כמו: פמיניזם, מרקסיזם, סביבתנות וכדומה.

הליברליזם, הוא מסביר, כתנועה רעיונית - נכחד. כל שנותר לנו הוא שמרנות ושמאלנות. השמאלנות ערערה את הליברליות. הסיבה שהיא החזיקה כל כך הרבה זמן (יחסית לתנועות רעיוניות אחרות) היא שהיא התבססה על ערכים יהודו-נוצריים, אך עם נטישת הדת אין לליברליזם על מה להתקיים.

פרגר אומר, "כשאתה לוקח צמחים מהאדמה שבה הם צמחו, הם לא מתים מיד, אבל הם ימותו. אנחנו חיים על האדמה שהדת יצרה, בעולם שהאמין שזכויות מגיעות מהיוצר ולא מהאדם. אם הזכויות מגיעות מהאדם, ולא מאלוהים, האדם יכול להסיר אותן. וזה מה שקורה".