אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי טען בראיון שהעניק לעיתון 'משפחה' כי רוב האנשים בציונות הדתית אינם אוהבים את הציבור החרדי ולא את ממסד הרבנות.

'ימינה' בונה לעצמה בייס חדש... לצערי הרבה, רוב האנשים בציונות הדתית הם בעלי השקפות כאלו. הם לא אוהבים את החרדים ולא אוהבים את הרבנות".

דרעי סייג את דבריו כשנשאל על השבר הקיים בין המגזרים. "לא בינינו לבין כל הציבור הדתי לאומי, אלא לחלק הזה שלא אוהב את החרדים ואת הרבנות. בגבעת שמואל למשל, אורח החיים המקובל הוא שבשבת בבוקר הולכים לבית כנסת, ואחרי הצהריים כולם נמצאים בקלאב או בסאונה".

עוד אמר כי ״יש בתי כנסת של הציונות הדתית שיש בהם נשים חזניות ונשים דרשניות והמחיצות כבר נפלו בין עזרת הנשים לעזרת הגברים״.

לטענת דרעי, ראש הממשלה בנט אינו נלהב מהאפשרות שהמפלגות החרדיות תיכנסנה לקואליציה.

"אם אתם שואלים אם הם מעוניינים שמחר בבוקר או מחרתיים חרדים ייכנסו - אני בספק גדול. הם היו מעדיפים הרבה יותר פורשים מ'הליכוד'. זה לא רק איווט ליברמן, זה גם בנט וחבריו אינם רוצים את החרדים בממשלה", אמר.

ח"כ יום טוב כלפון אמר בתגובה כי "״דרעי, שכנראה מעולם לא זכה להיות בשבת בגבעת שמואל החליט להוציא שם רע על עיר שלמה, שבה עשרות בתי כנסת, בתי מדרשות ואווירה של קדושה נדירה. ועוד בחודש אלול.

"‏בגבעת שמואל אוכלוסייה איכותית, עם קהילה דתית שמקיימת תורה עם דרך ארץ, כבוד למדינה ושמירה על חוקיה. אולי זה מה שמפריע לח״כ דרעי״.

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הזמינה בתגובה את דרעי לאירוח בגבעת שמואל. "אריה מכובדי, מזמינה אותך ואת יפה, אם תרצה גם עם הילדים, לשבת בגבעת שמואל. תבוא אתי למניין קרליבך בערב שבת, נעשה סיבוב אחרי הסעודה ותראה את בניה ובנותיה של העיר. נדאג שתאמר כמה מילים בסניף בני עקיבא ואני בטוחה שתתאהב בציבור הדתי לאומי מחדש.

"ולעצם דבריך בכתבה, הדתיים בגבעת שמואל שומרים שבת קלה כבחמורה בדיוק כפי שבהר נוף מקום מגוריך. אלו שעדיין לא זכו, מגיעים לפחות לתפילות ומתחברים אט אט, בדרכם. בבית הכנסת שאני מתפללת בו ובבתי הכנסת שאני מכירה, המחיצה היחידה שנפלה היא מחיצת השנאה והפירוד.
חודש אלול, חודש של תשובה ובכלל, ראוי להרבות אהבה בעם ישראל ולא ההיפך". את דבריה חתמה: "בברכה, גבשניקית גאה".

יו"ר מפלגת "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' הגיב "לא ברור לי הצורך של אריה דרעי לעלוב בציבור הדתי לאומי. אולי זו קנאה בציבור אידיאליסט שמצליח לחבר תורה ויראת שמים עם שותפות מלאה בכל מרחבי העשיה במדינת ישראל. אני גאה בציבור הנהדר הזה ושמח על הזכות לייצג אותו ואת ערכיו. ותודה למיכל שענתה לו יפה ומדויק".

מאוחר יותר צייץ דרעי "בראיון ל'משפחה' קבלתי על חברי ימינה המייצגים חלק קטן ולא מייצג של הציבור הדתי לאומי ופועלים להרס הרבנות הראשית וחבירה לשמאל ולזרם הרפורמי.

אין כוונתי חלילה לכלל הציבור של הציונות הדתית, שיקר מאד לליבי ושותף מלא יחד איתנו למערכה על זהותה היהודית של מדינת ישראל ולישוב ארץ ישראל, וכמובן לא לכלל תושבי גבעת שמואל. אם דבריי לא הובנו כהלכה או מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל. והאמת והשלום אהבו".