הרב אביעד גדות
הרב אביעד גדותצילום: רעות קורנברג – ראות טובה

"למה רגשו גויים ולאומים יהגו ריק?" מקשה דוד המלך (תהלים ב). ומשיב: בגלל שאיפתם, "ננתקה את מוסרותימו ונשליכה ממנו עבותימו."

התקווה של האויב לשבור את ישראל, הקורא בשם ה' אל עולם, מניעה אותו לפעולה ומתדלקת את מוחו לתעלולי רשע. עצם המחשבה שאפשר ללא שלטון ישראל בארצו, או לכל הפחות להחליש שלטון זה, מפיחה בהם מוטיבציה והעזה.

הדבר נכון כלפי איראן, נכון כלפי שלוחיו החיזבאללה בלבנון והחמאס בעזה, נכון כלפי המחבלים ביהודה ושומרון והרשות הפלסטינית הרצחנית, ונכון גם, אולי במיוחד, כלפי הגיס החמישי הערבי אשר לו נציגות צעקנית בכנסת, בחסות השמאל ובג"ץ.

הפתרון? הוודאות הברורה, הפשוטה בנצח ישראל, והרמת קרן ישראל גם בסיטואציה רגעית מול מצלמות. "יושב בשמים ישחק, ה' ילעג למו". לא צריך הרבה. עמוד נחוש ותסתכל לאויב בעיניים. היה אפילו כאותו חייל פשוט אתמול בחברון, העומד ואומר לאויב הנפוח: מי אתה? מי אתה בכלל?  והנה החזרת אותו לגודלו הטבעי.

זו תורה גבוהה מאד, שאולי עוד לא נלמדה בישיבות ההסדר, ולא במכינות הקדם צבאיות. אך כאילו מעצמה, אופפת היא את דרג השטח הבריא, את הגולנצ'יק בעיר האבות חברון, את איש המילואים בחטיבת אלכסנדרוני, ואת הלוחמים הדרוכים בכל רגע לעמוד איתן מול אויב, האוחז בנשק, או יושב על כס יושב ראש הכנסת מעונב בעניבה. "ככלי יוצר תנפצם." 

ככל שתורה זו היא פשוטה, היא לפעמים נשכחת. ככל שהיא יסודית, היא מצריכה תזכורת. היא נצרכת מאד באזורים המבולבלים, גם בפיקוד הבכיר, בוודאי בדרגים המשפטיים והממשלתיים.

אחמד טיבי התרגל. התרגל לקדם לאומנות ערבית במסווה של זכויות אזרח. התרגל לבזות, לצווח, לסמן 'וי' למשפחות שכולות, ולהרגיש עליון. והנה, הוא גרגר עלוב מול חייל ישראלי קדוש.

יא אחמד, דיר באלאק. כל המכה חייל כסותר לועה של שכינה. חשבת שאתה חזק על חייל יהודי פשוט, והתבזית, הזעת ורעדת. כפי הבנת שמעמדך, משכורתך, והפופולריות שלך כחביב האולפנים – הופכים לאבק מול גולנצ'יק אחד נחוש, שיודע לא רק איך להילחם, אלא גם על מה הוא נלחם. באת לחברון כאורח לא רצוי, פלשת אל עיר אבותינו ונתקלת בתופעה: מתחת למעטה הבלבלת הפרוגרסיבית ממנה אתה ניזון מעל עשרים שנה, פורחת ועולה ניצה בריאות נפשית, לאומית ויהודית, אשר ככל והיא תבוא לידי ביטוי - היא תצא אל הפועל לא רק על ידי חיילים נפלאים אחדים, אלא על ידי צבא שלם. צבא יהודי מנצח.

סרן במיל' הרב אביעד גדות הוא מנהל ארגון ''תורת לחימה''