שמחה רוטמן
שמחה רוטמןצילום: Sraya Diamant/Flash90

חבר הכנסת שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית יעבור להתגורר בעיר לוד.

רוטמן ורעייתו חנה יעברו ללוד עם חמשת ילדיהם ויתגוררו בדירה שכורה בשכונת נווה נוף. כיום מתגוררת משפחת רוטמן ביישוב פני קדם בגוש עציון.

חנה רוטמן אמרה לכתבת ''מקור ראשון'' עטרה גרמן: "אנחנו בני הדור השני למתנחלים הראשונים של יהודה ושומרון צריכים לעלות לסבסטיה משלנו".

לפני שלושה שבועות חשף ראש עיריית לוד יאיר רביבו כי כ-400 משפחות יהודיות עזבו את העיר מאז הפרעות שהיו בלוד. "תעזרו לערים המעוברות שמתמודדות, בכלל ובטח בימים אלה, עם בעיה קשה של הגירה שלילית", אמר אז ראש עיריית לוד. "אני רואה את זה ברישומים לכיתה א' ובנטישה של משפחות חזקות שפשוט מעדיפות ללכת לשוהם, מודיעין, לבאר יעקב, שנמצאות מעבר לעיר לוד אבל לא מתמודדות עם בעיות יום יומיות של ביטחון אישי".

לדברי ח"כ רוטמן, "במהלך שהותי במחיצת תושבי לוד נוצר קשר איתן עם אנשי הגרעין התורני בעיר ואני כל כך שמח שאזכה יחד עם אשתי חנה וילדיי להיות שותף לחיזוק הישוב היהודי בשנה הקרובה שלצערי התערער בעקבות הפרעות".

"היכן שנשרפו בתי כנסת וספרי קודש יש לבנות עוד בתי מדרש ועוד בתי כנסת. בכל מקום שמשפחות עוזבות עלינו להיות שם ולהבטיח את אחיזתנו", הוסיף רוטמן.