ראש מועצת קדומים, חננאל דורני, רואה כאחד מתפקידיו של ראש רשות ביהודה ושומרון את המאבק האידיאולוגי להמשך פיתוח ההתיישבות, לצד העבודה הרגילה של ראש רשות הדואג לביוב, אשפה וכיוצא באלה.

זו הסיבה ששוב הוא מוצא את עצמו במאהל המחאה נגד ראש הממשלה, נפתלי בנט.

"התפרסם סדר היום של מת"ע (מועצת התכנון העליונה), אבל שתי רעות יש בסדר יום הזה", אומר דורני ומספר כי בתפקידיו גם כראש מועצת קדומים וגם כראש מועצת יש"ע לא נתקל במציאות בה יש תכניות מוכנות מקצועית ולמרות זאת הן הורדו מהשולחן רק משום שמספרן היה גבוה מדי לטעמו של ראש הממשלה או גורם אחר.

דורני מציין כי בעבר היו ישיבות מת"ע שבהן אושרו 6000 ו-4000 יחידות דיור, ולהיקפים לא הייתה משמעות כל עוד התכניות עברו את הפרוטוקול המקצועי. דורני מציין את ההיקפים של יחידות דיור שהורדו במועצה שלו, קדומים. מדובר ב-388 יחידות דיור. במועצת בנימין, מתוך כאלפיים יחידות דיור אושרו רק 14!

הרעה החולה השנייה אותה מעלה דורני בדבריו היא הקישור והתלות בין אישורי בניה ליהודים לאישורי בניה לערבים. "אני לא מאלה שאומרים שלא צריך לבנות לפלשתינאים בשטחי C, גם להם יש צרכים, אבל צריך לעשות שני דברים – להילחם מלחמת חורמה נגד ההשתלטות שלהם על שטחים בשטחי C שאינם צריכים להיות, והדבר השני הוא לא לקשור בין הבניה אצלנו לבניה אצלם. זה קשר מסוכן, לא ערכי ולא ציוני".

באשר לפרויקטים בקדומים מציין דורני כי התחושה שהועברה אליו ממשרד הביטחון הייתה ששתי התכניות, בסדר גודל של כ-380 יחידות דיור כל אחת, תאושרנה, ולכן ההפתעה הגדולה כאשר נודע על הורדת אחת התכניות.