שר המשפטים גדעון סער התראיין הערב (ראשון) לחדשות 12 ותיאר את ההחלטה על החיסון השלישי כמהלך גדול: "ישראל הראשונה בעולם – מהלך שנועד לבלום את התחלואה והתמותה ".

עוד אמר סער כי המאבק המגיפה אינו פשוט: "קשה, מתנהל באינטנסיביות ומיום ליום".

על המחלוקת בתוך המפלגה שלו אמר שר המשפטים: "אני מודה בזה שבתקווה חדשה יש דעות שונות, יש פלורליזם. אני לא בדיקטטורה, לא מכתיב קו לכולם. אצלנו קרה שאני והשר אלקין הצבענו באופן מסוים והשרה שאשא-ביטון באופן אחר. חשבתי שאפשר ללכת להקשחה נוספת בסוגיית ההתקהלויות. אני לא מאמין שבין סגר לבין המצב הנוכחי אין מדרגת ביניים.

״יכול להיות שיש מדרגת ביניים מכיוון שאנחנו נמצאים במצב שבו הציבור לא הפנים. עדיין לוחצים ידיים, עדיין יש אינטרקציות חברתיות רבות. העברתי חלק ניכר מהלו"ז לזום – אני חושב שצריך לעשות ככה. עברנו פאזה, אנחנו במקום אחר. צריכים לחזור לגישה אחרת  - הבריאות שלנו תלויה בהתנהגות של כל אחד".

סער גם התייחס לסוגיית החיסונים בבתי הספר: "יש חיסונים גם היום בבתי הספר, למשל רשת אורט, כשאין לימודים היא מחסנת בבתי הספר. אני בעד חיסונים בבתי הספר - הדבר הזה חשוב. צריך למצוא את הפתרון אם בשעות הלימודים, הצעתי לעשות את זה בשעת 0 ומבחינתי אפשר לעשות את זה אחרי הלימודים וגם במהלך הלימודים".

"יש דיאלוג בין משרד הבריאות למשרד החינוך ואני משוכנע שיימצא הפתרון. אני מדגיש שכבר עכשיו אני מעודד גורמים נוספים כמו רשויות מקומיות וחינוך לחסן בחופשת הקיץ נערים בני יותר מ-12 כדי שנגיע להגדלת החיסונים כבר עכשיו. התחסנתי אתמול בחיסון השלישי ואני קורא לכל מי שבן יותר מ-50 – לכו להתחסן. זה סוג של מרוץ נגד הזמן – אני שותף לדעה שאומרת שסגר הוא רק מוצא אחרון, צריך לעשות הכול כדי לא להגיע למקום הזה".

על קמפיין הרשת נגד סער – "למה התפטרת ב-2014?" אמר יו"ר תקווה חדשה: "קמפיין של אנשי נתניהו, מאורגן וממומן. הם מנסים לנקום נגדי כי הם יודעים טוב מי אחראי לאיבוד השלטון של נתניהו – מי מחויב להיאבק בתופעות האלה, על הדברים האלה עזבתי את הליכוד, על ההכפשה וההשחרה השיטתית של יריבים פוליטיים".

אני מתכוון כשר המשפטים לא להיגרר לקרבות בוץ של הנאשם ואנשיו, למלא את תפקידי כולל כל המהלכים שהודעתי שאבצע, כולל החקיקה שתמנע הטלת הרכבת ממשלה על נאשמים בעתיד, כדי להביא לישראל עתיד יותר טוב. רה"מ בנט היה מודע ונתן אור ירוק להנחייתי למשרד המשפטים לגבש הצעת החוק כזו ואני אביא אותה למושב החורף של הכנסת. בדרך כלל שאני יוזם מהלך אני מתכוון להעביר אותו. זה לא חוק פרסונלי, ההתנגדות פרסונלית. אולי נתניהו יזוכה בדין עד הבחירות הבאות? אני יודע מי יהיה נאשם ומי לא? אני מדבר על קביעת נורמה ערכית".

סער פרגן לנפתלי בנט וטען כי הוא ראש ממשלה טוב: "הוא עושה עבודה טובה, הוא מסור מאוד, משקיע את כל כולו בתפקיד הזה ויש אווירה טובה בממשלה. אין מי שמנסים לחבל ולפעול נגד, כולם עובדים ביחד וזה דבר יפה ואני מקווה שנצליח לשמור על הרוח הטובה הזו גם בהמשך. דווקא בגלל שיש אנשים עם דעות שונות, הכול הולך עניינית".