כוחות הכיבוי ממשיכים בניסיון להשתלט על הלהבות בהרי ירושלים. צוותי כיבוי רבים, בסיוע טייסת הכיבוי וצה"ל משתפים פעולה יחד כדי לנסות ולהתגבר על האש.

רשות הכיבוי עדכנה כי 17 אלף דונם עלו באש בהרי ירושלים. עוד נמסר כי חמישה מוקדים עדיין בוערים.

מפקד שירותי הכבאות, רב טפסר דדי שמחי, העריך שדליקת הענק בהרי ירושלים פרצה כתוצאה מהצתה, בין אם בכוונת זדון ובין אם היה מדובר בטעות.

"מדובר בשריפה מעשה ידי אדם, אם ברשלנות פושעת או במזיד", אמר שמחי.

חוקרי השריפות של שירותי הכבאות בסיוע של מומחים משטרתיים יפעלו היום במוקדי פרוץ בדליקה בניסיון להתחקות אחר הגורמים לשריפה שגרמה לפינוי של היישובים רמת רזיאל, גבעת יערים, בית מאיר, שואבה, כיסלון ואיתנים ולנזק כבד לשני בתים שעלו באש וליקב סמוך לקרית יערים. התושבים שפונו טרם הורשו לחזור לבתיהם.

בשריפה גם ניזוקו חלק מקווי המתח של חברת החשמל והופסקה ההזרמה בשל סכנת התחשמלות. נציגי החברה פעלו לאורך הלילה להשבת החשמל למרבית היישובים, למעט רמת רזיאל ששם הנזק עמוק יותר וייקח עוד זמן לתקנו.

בעיתון 'ידיעות אחרונות' פורסמו דברים שאמר מפקד תחנת הכיבוי בבית שמש ראובן יצחק אחרי שעמד מקרוב על גודל הדליקה. "וואי וואי הלך ההר, איזה כאב לב. הר הטייסים נשרף כולו, איזה כאב לב. זאת אחת השריפות הגדולות שראיתי. מבחינת עוצמת האש זה מזכיר לי את השריפה בכרמל".

"עוצמת הרוח הייתה גדולה ולהערכתי תוך פחות מעשר דקות האש טסה והתפשטה ליותר מקילומטר. לוחמי האש חירפו נפשם, בדיוק כך, כדי להגן על הבתים שבקו הראשון לאש, ביישוב בית מאיר", הוסיף.

מפקד מחוז ירושלים טפסר ניסים טויטו מעדכן על הדליקהדוברות כבאות והצלה

דדי שמחי תיאר כיצד התפשטו הלהבות במהירות בחסות מזג האוויר. "האש עברה ליישובים כסלון, רמת רזיאל, שורש ושואבה. הייתה פה עבודה משותפת של כבאות והצלה עם משטרת ישראל.פעלו כאן כמעט 60 כבאיות עם 12 מטוסי כיבוי והצלחנו למנוע מיישובים שלמים להישרף. האש המשיכה לכיוון מזרח באזור הר איתן והר הטייסים, ובאזור גבעת יערים, ועצרנו אותה בקו הכי מזרחי שרק אפשר".