מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חברת הכנסת והשרה לשעבר מירי רגב (הליכוד) עוררה סערה גדולה כשטענה כי הגיעה העת לראש ממשלה מזרחי.

לדבריה: "ביום שאחרי ביבי, הליכוד יצטרכו חשבון נפש. הגיע הזמן לראשת ממשלה מזרחית', ובליכוד מיהרו לתקוף".

חבר הכנסת מיקי זוהר הגיב לדברים ב-103FM. "אדם צריך להיבחר לראשות הממשלה בהתאם לכישורים שלו ולא משנה מאיזה מוצא הוא. אני חושב שהשיח העדתי לאט־לאט הולך וחולף, אבל אין ספק שעדיין קיימת אליטה מסוימת שלא אוהבת לקבל את עדות המזרח לתוכה, זה דבר שאני חד משמעית רואה".

לדבריו בחירת ראש ממשלה ממוצא מזרחי היא עניין של זמן. "אני חושב שזה יקרה מהר ממה שאנשים חושבים. אני מעולם לא השתמשתי במזרחיות שלי או לקחתי אותה ככלי כדי להתקדם פוליטית, ההפך".

זוהר נשאל על תמונה שפורסמה ברשתות החברתיות ובה נצפה ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בהווה בנימין נתניהו יושב על מזוודות כאחד האדם בדרכו לחופשה בחו"ל עם משפחתו. "ראיתי את התמונות, בעניין הזה אני מעדיף לא להתבטא. זה לא משהו שאני רוצה לשוחח לגביו. אני רגיש, הייתי מאז ומתמיד. אנשים לא יודעים כמה".

חבר הכנסת זוהר הביע את דעתו על הפעולות שנוקטת ממשלת בנט־לפיד באשר למיגור התפשטות מגפת הקורונה בישראל: "בנט בעניין הזה לא מוביל אלא מובל. אם זה היה תלוי רק בבנט, יכול להיות שהיה עושה פעולות יותר אקטיביות. אבל בממשלה שלו יש לא מעט אנשים שבעיניי מכחישי קורונה, שסבורים שקורונה זו שפעת שתחלוף. הממשלה הזאת סבורה שגם אם ימותו אנשים זה לא נורא, זה חלק ממגפה".

הוא התייחס לאמירה לפיה 'יש להכיל את המתים'. "איבדתי את אבא שלי בגיל 5, אני יודע מה זה לאבד אדם, אני יודע מה זה משפחה שמתפרקת כשמישהו נפטר ולא משנה בן כמה הוא. כל אדם הוא עולם ומלואו. צר לי שחיי אדם, בעיניהם, זה משהו שכנראה לא מספיק חשוב והכסף והממון גובר על חיי אדם. הדבר הזה בעיניי לא נכון, לא ראוי, לא הולך לפי הרוח היהודית שאנחנו חונכו עליה, שערך החיים מעל הכול. אני ממש מצטער, אבל הממשלה הזאת לוקחת בחשבון שנשלם מחיר ומחיר כבד, ואין לה בעיה לשלם את המחיר הזה".