פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אומר לערוץ 7 כי הוא שבע רצון מהתנהלות הממשלה הנוכחית אל מול התפרצות הקורונה.

"אנחנו מתמודדים עם וריאנט שהוא שונה בחלקים מסויימים מהנגיף המקורי. אנחנו רואים שהחיסון יעיל נגדו, גם אם ביעילות מופחתת. לגבי הממשלה, אני לא חושב שניתן לתת ציונים על ניהול. המצב הקודם היה אחר לגמרי כי היתה אי ודאות ולא היה לנו חיסון. אז היו מסיכות והיו סגרים שלא היתה ברירה אלא לעשות אותם. היום אנחנו במצב אחר ויש כמה חלופות שהממשלה יכולה להחליט ביניהן. אם אני מסתכל בראייה כוללת על מדיניות הממשלה הבחירה היא בדרך כלל בצעדים הנכונים", מסביר גרוטו.

לדעתי הבעיה המרכזית שנוצרה במערכת הבריאות בעקבות ההתמודדות עם הנגיף קשורה לכוח האדם.

"בסך הכל מערכת הבריאות נמצאת במצב טוב והדבר המרכזי שמפריע לה הוא השחיקה של הצוותים. למרות שהמצב טוב יותר מבעבר, הצוותים הרפואיים נלחמים ללא החלפה כל הזמן. אני חושב שאפשר גם להביא למצב של הכלה ואנחנו מתחילים לראות סימנים ראשונים של כיוון טוב, אך עוד מוקדם מדי לחגוג. אפשר לומר שבזכות החיסונים והחיסון השלישי שמתחיל לתת את אותותיו המצב טוב יותר.

גרוטו לא מצדד בהטלת סגר בשלב הזה. "הסגרים הקודמים היו מוצדקים לשעתם, אבל כרגע צריך לשמור את הכלי הזה למצב קיצון, אם וכאשר נגיע אליו".

פרופ' גרוטו נשאל עד כמה ניתן למצוא טיעון שישפיע על מתנגדי חיסונים להתחסן. "חלק מהאנשים לא ניתן לשכנע בכלל, יש אחרים שאפשר לשכנע ולהביא אותם להתחסן. לדעתי המטרה המרכזית של החיסון היא לא בלימה מוחלטת של התחלואה אלא לצמצם את מספר החולים במצב קשה. המסר המרכזי לאזרח צריך להיות של סולידריות חברתית", הוא מסכם.