חיסון לקורונה
חיסון לקורונהPhoto by Abed Rahim Khatib/Flash90

מנתונים ראשונים שיש בידי משרד הבריאות ופורסמו היום (שני) בכאן 11, עולה כי מי שהתחסנו במנה שלישית מוגנים שבעה ימים לאחר קבלת החיסון, פי 2.5 יותר מפני הדבקה מאלו שהתחסנו בשתי מנות בלבד.

ההערכות הן שאם מנת הדחף מונעת תחלואה, היא גם תמנע או תוריד תחלואה קשה, אולם לא ידוע עד כמה. ייתכן שהנתונים הללו יאיצו את הרחבת מבצע מתן מנת החיסון השלישית לאוכלוסיות נוספות, בהם כאלו שצעירים מגיל 40.

סקר של פיקוד העורף שהוצג למקבלי ההחלטות מראה שמרבית מהציבור סבור כי יהיה סגר בקרוב לאור העלייה בנתוני התחלואה. 65% השיבו כי הם מסכימים מאוד או די מסכימים לאמירה הזו. 18 אחוזים השיבו כי הם מסכימים ולא מסכימים באותה המידה. 14 אחוזים השיבו כי הם לא כל כך מסכימים או לא מסכימים ואילו שלושה השיבו כי אינם יודעים.

מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות כי יותר ממיליון ישראלים התסחנו עד כה במנה השלישית של החיסון נגד קורונה. מדובר בכמחצית מבני ה-50 ומעלה שיכולים להתחסן. היעד הושג כשבועיים מאז החל מבצע החיסונים.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "זה נתון נפלא והישג גדול, אבל יש עוד עבודה רבה לפנינו. מאות אלפי אנשים מבינים שההחלטה שלנו לקחת את החיסון השלישי היא צו השעה. אזרחי ישראל הם הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, זה לא מובן מאליו".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מסר: "החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר שיש לנו למאבק בנגיף בדלתא, לשמירה על הבריאות, על הכלכלה ועל שגרת החיים בישראל. דאגנו למלאי חיסונים מספק לכל מי שיכול להתחסן. זה הזמן להשתמש בו. מיליון מחוסנים בחיסון שלישי תוך שבועיים זה הישג יפה מאוד אך לא מספיק. רק אם נמשיך בקצב התחסנות גבוה של מתחסנים במנה השלישית ושל אזרחים שטרם התחסנו כלל, נעבור את המשבר מבלי להגיע לסגר".