"חירבת זכריה"
"חירבת זכריה"צילום: יהודה ולד

מנכ״ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד אשר מתגורר בגוש עציון תיעד היום (שלישי) את השטח אותו מתכנן שר הביטחון בני גנץ לאשר לבניה פלסטינית בגוש עציון בכינוס מת״ע הקרוב.

מדובר בשטח המצוי במרכז הגוש וקרוי ׳חירבת זכריה׳ ולדברי ולד זהו שטח שמעולם לא היה יישוב פלסטיני אלא מבנים בודדים של חקלאים שעיבדו בסמוך את שדותם.

״מעולם לא היה פה יישוב פלסטיני אלא מספר בתים לא חוקיים מצומצם של פלסטינים חקלאים שעבדו פה באיזור. לצערי בחר שר הביטחון את הבתים האלו להשאיר ולהרחיב משמעותית״, אמר ולד.

ולד הציג בסרטון את חרבת זכריה אשר נמצא בתחילת דרך האבות בסמוך לבתים מהיישוב אלון שבות וישיבת גוש עציון כשמנגד בתי היישוב ראש צורים. ״מדובר בנקודה קריטית של ההתיישבות בגוש עציון הפוגעת ברצף התיישבותי משמעותי. תושבי הבתים הפלסטינים המדוברים פעלו באופן סיסטמתי ותדיר לתקוע את ההתיישבות בגוש עציון ע״י עתירות לבג״צ והם מקבלים היום פרס.״

ולד הוסיף ״עשרות יחידות דיור פלסטיניות שיבנו במקום משמעותן, מאות ערבים שיגיעו להתיישב ממש בין ראש צורים לאלון שבות. מרחק עשרות מטרים יבדילו בין התושבים הישראלים שגרים על אדמת גוש עציון לאותם ערבים שיגיעו. ההשלכות של בניה בחירבת זכריה משמעותן נתק משמעותי ברצף ההתיישבותי בגוש עצין וכמובן איום בטחוני. ההחלטה של השר בני גנץ היא החלטה אומללה שנפעל ככל יכולתנו לתקוע אותה״.