שפי פז
שפי פזצילום: Roy Alima/Flash90

יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי פנה הבוקר (רביעי) לקצין הכנסת יוסי גריף, וביקש ממנו לחסום את כניסתה של שפי פז למשכן הכנסת עד להודעה חדשה.

שפי פז מדרום תל אביב הפועלת לגירוש המסתננים הבלתי חוקיים, הגיבה בהתבטאות חריגה לקריאת חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) לקלוט בישראל פליטים מאפגניסטן. "המעשה הכי אנושי והומניטרי שאפשר לעשות זה להעמיד אותך ואת החברים שלך מול כיתת ירי", כתבה פז.

מה שעורר את זעמה של פז היתה קריאתה של לסקי לפתוח את שערי מדינת ישראל ולהכניס לכאן פליטים מאפגניסטן. ''השתלטות הטליבאן על אפגניסטן מעמידה מאות אלפי אפגנים בסכנה לזכויותיהם ולחייהם. פניתי לשר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בבקשה לפתוח את שערי מדינת ישראל ולקלוט פליטים. זה יהיה המעשה האנושי וההומינטרי לעשות'', צייצה לסקי בטוויטר.

סגן שר הכלכלה יאיר גולן (מרצ) קרא למשטרת ישראל לעצור את פז ואמר: ''מה הפלא ששפי פז, אישה שתוקפת ילדי פליטים בדרום תל אביב מטעמים גזעניים, קוראת לרצוח ח״כ על ידי כיתת יורים. אני קורא למשטרה לעצור את גברת פז ולשים סוף להסתה, לאלימות ולטרור שהיא מפיצה''.

ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה הוא שקרא למנוע משפי פז להיכנס למשכן הכנסת. ''שפי פז מבקרת באופן קבוע בכנסת. אורחת 'מכובדת' בלשכות של ח"כים. אחרי הציוץ הזה מן הראוי לשלול את כניסתה לכנסת. מי שקורא להעמיד חברת כנסת מול כיתת יורים לא ראוי שכף רגלו תדרוך שוב במשכן. מקווה שיו"ר הכנסת ינקוט בצעד המתבקש''.