
בעקבות זמני ההמתנה הארוכים שנמדדו ביחידות דואר רבות החלה חברת הדואר בחודש נובמבר 2020 במעבר לזימון תורים מראש. למרות המעבר להזמנת תור מראש עדיין נמדדו בחלק מהיחידות זמני המתנה ארוכים מהנדרש בהוראות הרישיון.
מדיווחי חברת הדואר למשרד התקשורת עלה כי ב-33 יחידות נמדדו ברציפות במשך שלושה חודשים וחצי האחרונים זמני המתנה גבוהים שנעו בין 40-25 דקות בממוצע, ושהגיעו במקרים מסוימים אף לזמני המתנה ארוכים בהרבה.
מבין 33 היחידות שבהן התגלו זמני המתנה ארוכים במיוחד ניתן למצוא את סוכנות לוינסקי וסניף יפו בתל אביב-יפו, סוכנות אזור התעשייה עמק שרה בבאר שבע, סוכנות אלחרירי וסניף הורדוס בירושלים, סניף סילבר ברמת גן וסוכנות שאגור באום אל פאחם.
במטרה להביא לקיצור זמני ההמתנה ביחידות שבהן נמצאו זמני המתנה חריגים במיוחד, הורה משרד התקשורת לחברת הדואר להביא לכך שתהיה הפחתה מידית בזמני ההמתנה בכל אחת ואחת מ-33 יחידות הדואר. המשרד הורה לחברה לנקוט בכל הפעולות הנדרשות למטרה זו, ובכל האפשרויות העומדות בפניה ביניהן: ניהול התורים באמצעות זימון תור מראש, הרחבת שעות הפעילות של היחידות, הרחבת עמדות השירות לציבור ביחידות ואיושן באופן מלא לאורך כל ימי ושעות הפעילות ועוד. בכוונת המשרד לערוך בדיקה נוספת בעוד 90 ימים, במטרה לוודא שמשך ההמתנה באותן יחידות הדואר לא יעלה על 10 דקות בממוצע משוקלל בהתאם לרישיונה של חברת הדואר.
נציין כי כתוצאה מהמעבר לזימון תורים מראש נרשמה ירידה משמעותית בזמני ההמתנה בחלק מהיחידות שעברו לשירות זימון תור מראש. חברת הדואר ששיפרה את משך זמן ההמתנה הממוצע הארצי וירדה ל-8 דקות בממוצע משוקלל בעקבות מעבר של כ- 70% מהלקוחות לזימון תורים מראש, ובפרט יש לציין לטובה את סניף הגבעה הצרפתית בירושלים ואת סניף נוה יעקב בירושלים שבהם נרשמה ירידה משמעותית בזמני ההמתנה.
רשימת 33 הסניפים בהם התגלו חריגות בזמני המתנה:

שר התקשורת יועז הנדל: "אזרחי ישראל ראויים לשירותי דואר ברמה מתקדמת. המטרה שלי כשר התקשורת היא לדאוג לשירותי דואר איכותיים, יעילים ונגישים, אשר יהיו חלק משוק תחרותי, ולכן גם קידמנו רפורמה בדואר בחוק ההסדרים. אני מבקר ביחידות הדואר מדי שבוע ונחשף מקרוב לרמת השירות, לאתגרים ולדברים שחייבים לשפר. יש ממשלה שעובדת ומתפקדת וזו הזדמנות לעשות שינוי בשירות כל כך חיוני לאזרחי ישראל. אנחנו רואים שיפור בזמני ההמתנה ביחידות ברחבי הארץ אבל עדיין נדרשת עבודה בסניפים רבים. אנחנו נפעל לקצר את זמני ההמתנה באופן מידי ולא נרפה עד שיושג שיפור משמעותי בשירות למען לקוחות הדואר".
מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין: "יש שיפור ניכר בזמני ההמתנה הממוצעים בדואר בעקבות המעבר ל'תור בקליק'. עם זאת משימתנו היא להבטיח שיחידות המדורגות בתחתית הטבלה עם זמני המתנה חריגים וקיצוניים יטופלו בהקדם".