הרב דוד לאו ומתן כהנא
הרב דוד לאו ומתן כהנאצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לשירותי דת מתן כהנא (ימינה) נפגש היום (רביעי) עם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. הפגישה התקיימה בלשכת הרב הראשי הרב לאו.

מדובר בפגישה נוספת ברצף הפגישות האחרונות שמקיים השר כהנא עם הרב דוד לאו סביב התכניות שהוא מקדם.

הרב לאו מתנגד לרפורמת הכשרות של השר כהנא וגם לרצונו לאפשר לרבני ערים לגייר, אך לא נמנע מלהיפגש עם השר ולדון איתו בפתרונות אפשריים.

הרב לאו נמצא בקשר שוטף עם השר כהנא סביב התכנית שהוא מקדם. בעקבות הקשר הזה בוחן השר כהנא שינויים בתכנית הכשרות.

בעבר שלח הרב לאו מכתב לשר הדתות, בו הביע את התנגדותו לרפורמה המתוכננת בענף הכשרות.

"הגופים שיוזמים את המתווה הזה מנסים שנים לפגוע בתדמיתה היהודית של מדינת ישראל, ומרכזים את מרבית פעילותם כנגד הרבנות הראשית", כתב הרב לאו, "כדאי מאד לבדוק פעם אחת ולתמיד מי עומד מאחורי מימון הפעילות הזאת. חבל שהשר לשירותי דת מהווה מכשיר בידיהם להרס בלתי הפיך".

לדבריו, "מי שעומד אחרי המהלך הם אותם גופים שכבר מזמן נושאים דגל זה. קריאות השמחה שנשמעות ממחנה מסוים מעידות על כך יותר מכל. האם חלקך עמהם? בהינף חקיקה להרוס את מערך הכשרות בישראל ולמחוק אותו". הרב לאו קורא במכתבו לשיתוף פעולה עם הגורמים ברבנות שבקיאים בתחום, וטוען כי "התעלמות מוחלטת מדעתם היא פגיעה קשה שיש לתת עליה את הדעת".

בהמשך, טען הרב כי הגברת התחרות בענף הכשרות תמוהה, מאחר שאינה נהוגה בענפים שונים אחרים במשק: "האם נפריט גם תחומים אחרים במדינה כגון אישורי בניה, רישיונות לפתיחת עסק וכדומה? מדוע תושב ירושלים לא יכול לקבל רישיון סגירת מרפסת ממהנדס עיר בצד השני של המדינה?", כתב.

"הגופים שיוזמים את המתווה הזה מנסים שנים לפגוע בתדמיתה היהודית של מדינת ישראל, ומרכזים את מרבית פעילותם כנגד הרבנות הראשית. כדאי מאד לבדוק פעם אחת ולתמיד מי עומד מאחורי מימון הפעילות הזאת. חבל שהשר לשירותי דת מהווה מכשיר בידיהם להרס בלתי הפיך. האם לעת כזאת הגעת למלכות?".