המבנה הלא חוקי
המבנה הלא חוקיצילום: תנועת רגבים

המנהל האזרחי תלה השבוע (שני) צו הפסקת עבודה על מבנה תעשיה עצום ובלתי חוקי שנבנה בחודשים האחרונים - בדיוק כשעברייני הבניה סיימו את מלאכתם.

מדובר במבנה תעשיה ענק, בגודל כ-4.5 דונם, בסמוך לכפר כפל חארת' ולצומת גיתי אבישר שבמרכז השומרון, על כביש 5 הראשי המחבר את בקעת הירדן והשומרון לאזור המרכז.

המנהל תלה על המבנה צווי הפסקת עבודה מנהליים, אלא שהוא הגיע מעט מאוחר מדי. עברייני הבניה, אשר עבדו במרץ להשלמת המבנה במשך החצי שנה האחרונה, סיימו את הקמת המבנה וחיבורו לחשמל, סללו באספלט רחבת ענק בגודל 12 דונם מסביב למבנה, ואף החלו לבנות מבנים נוספים בסמוך לו.

תנועת רגבים אשר פנתה פעמיים למנהל האזרחי בחודשים מאי ויולי בדרישה שיעצרו את הקמת מבנה התעשייה במקום לפני שתושלם בנייתו, נענתה בכל פעם במענה לקוני על פיו "הליכי פיקוח ואכיפה ינקטו בהתאם לנהלים ומימוש האכיפה יקבע בהתאם לסדר העדיפויות ובכפוף לשיקולים מבצעיים".

צו הפסקת העבודה
צו הפסקת העבודהצילום: תנועת רגבים

אלא, שסדרי העדיפויות איחרו גם הפעם את המועד וכאמור המנהל הגיע לאכוף את החוק בשטח רק לאחר שהושלמה הבנייה.

בתנועת רגבים תוקפים את ההתנהלות של המנהל האזרחי ושר הביטחון בפרשה. "כדאי שהמנהל ושר הביטחון יסבירו איך בדיוק הם אוכפים פה את החוק, כי לתלות את צווי הפסקת העבודה בדיוק כשהעבריינים סיימו את עבודתם, זה ממש כמו לנעול את השער אחרי שהסוסים ברחו מהאורווה", אומר איתן מלט רכז הפעילות של רגבים ביהודה ושומרון. "זו הסיבה שדרשנו לבצע אכיפה מבעוד מועד, ולאור ההתנהלות השערורייתית הזו, אנו שוקלים לעתור לבית המשפט".

במנהל האזרחי סירבו להגיב לידיעה.