רשות רגולציה היתה התנאי של אביר קארה לתמיכה בתקציב המדינה
רשות רגולציה היתה התנאי של אביר קארה לתמיכה בתקציב המדינהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מפלגות העבודה ומרצ מבקשות להוציא את רפורמת הרגולציה מחוק ההסדרים.

כזכור, אביר קארה ומפלגת ימינה התחייבו לפני הבחירות להקים רשות רגולציה שאמורה להפחית את הבירוקרטיה לבעלי עסקים. סגן השר קרא התחייב בעבר שבלי הקמת הרשות הוא לא יתמוך בתקציב המדינה.

שר הבריאות ניצן הורביץ (מרצ) ושרת התחבורה מרב מיכאלי (העבודה), דרשו שלא לקיים היום דיון בוועדת השרים בנוגע לקידום הרפורמה בחוק ההסדרים – עד לקיום דיון דחוף בסוגיה עם ראש הממשלה נפתלי בנט. לדבריהם הרפורמה תפגע בפעילות של משרדי הממשלה.

סגן שר הכלכלה יאיר גולן ממרצ טען כי ''הקמת רשות הרגולציה היא רעיון גרוע שנרקם במחשכים על ידי אנשי פורום קהלת. הפחתת בירוקרטיה, חירות כלכלית ושוק חופשי הן סיסמאות ריקות שמכסות על המטרה האמיתית - לחסל את מדינת הרווחה''.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) מתנגד גם הוא להקמת רשות רגולציה, ''תזכיר החוק הזה נורא ואיום וצריך לבטל אותו. זו ממש לא רפורמה ברגולציה, זה מתכון לחיזוק שלטון הפקידים והמשפטנים על חשבון הדמוקרטיה ונבחרי הציבור.

''הניסיון מלמד שפקידוקרטיה ומשפטיזציה רק יוצרים עוד ועוד רגולציה ומקשים על השוק. מרצ צודקת הפעם. ניתוק בין סמכות לאחריות זה רע'', אמר סמוטריץ'.

יו״ר הקואליציה ח״כ עידית סילמן ומ״מ יו״ר הקואליציה ח״כ בועז טופורובסקי התייחסו לדרישת מרצ והעבודה להוציא את רשות הרגולציה מחוק ההסדרים, ואמרו כי ''הכנסת היא לא רק הרשות המחוקקת, אלא גם הרשות המפקחת על פעולות הממשלה. כך ביחס לתקציב, כך גם ביחס לחוק ההסדרים.

''לאורך השנים תמיד בוצעו שינויים בחוקי ההסדרים והתקציב לפני שהונחו על שולחן הכנסת. אנו ערים ושותפים לשיחות המתנהלות בין הממשלה, האוצר ויו"ר הכנסת חה"כ מיקי לוי, שמוביל את הפעילות מטעם הכנסת ואת הדרישה לצמצום הרפורמות כפי שהוצגו. הגעה להסכמות נחוצה והכרחית על מנת להניח את התקציב וחוק ההסדרים על שולחן הכנסת כראוי בצורה שתיתמך על ידי כלל סיעות הקואליציה.

''הנהלת הקואליציה, יחד עם ראשי הסיעות וחברי הכנסת של הקואליציה ימשיכו לעבוד יחד ונדע לעמוד באתגרים בדיוק כפי שעשינו בחוקים חשובים ונוספים שעמדו לפתחנו עד היום'', אמרו סילמן וטופורובסקי.