ישיבת חיצים בשומרון
ישיבת חיצים בשומרוןצילום: חיצים

משרד החינוך הודיע השבוע על 331 בתי ספר מצטיינים שצוותי ההוראה בהם יזכו לבונוס מיוחד בשל הצטיינותם בשנה האחרונה. אחד מבתי הספר המעניינים שזכו באות ההצטיינות הוא ישיבת חיצים באיתמר.

הפרס ניתן ל''חיצים'' בין השאר בשל אחוזי זכאים לבגרויות גבוהים, אקלים חברתי מצויין, ואחוז גבוה מהבוגרים (95%) שמגיע ליחידות מובחרות ושירות משמעותי בצה"ל.

ראש ישיבת חיצים הרב שי סוויסה מספר על התנהלות הישיבה בזמן הקורונה שזיכתה את הישיבה בפרס: "בתקופת הקורונה התלמידים אימצו חוות בשומרון, התלמידים היו שותפים בבנייה בחוות, מכיוון שבקורונה אי אפשר היה להגיע לבתי אבות וכו' הלכנו לחוות חקלאיות. חלק מהתלמידים התנדבו בחפירות ארכיאולוגיות, ובזה נוצר החיבור לארץ שהוא לא רק תיאורטי אלא גם מעשי".

על הפרס מספר הרב סוויסה: "עם פתיחת השנה אנחנו נכנסים למבנה קבע אחרי 30 שנה, לבית ספר גדול ומסודר. דווקא במקום שהאויבים שלנו ניסו להרוס יש עכשיו בנייה. עם ישראל הוא עם של תקומה ושל בניין. כלפי אנשי הצוות שלי אני שמח, אנחנו עבדנו רצוף בקורונה גם בסגרים, הצוות שלי עובד בלי סוף, אני שמח שיש הערכה חיצונית, אבל הפרס האמיתי מבחינתנו הוא בוודאי כלפי שמיה, הכרת הטוב של הבוגרים של המשפחות, השבוע הייתי בחתונה של בוגר שלנו, זה מרומם. זה הפרס המשמעותי. זו הסיבה שבגללה אנחנו באים לעבודה".

"ישיבת חיצים היא ישיבה שצומחת וגדלה ומצליחה", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "צוות הישיבה פועל להוביל מתווה חינוכי שמחבק את התלמידים, שנותן להם ביטוי ומצמיח אותם לא רק באספקט של ההצטיינות בלימודים אלא גם במובן הערכי. אנחנו גאים בתלמידים שלנו ובצוות המצויין החינוכי לא רק בישיבת חיצים אלא בכל מוסדות החינוך בשומרון, שעושים לילות כימים למען התלמידים, ושמים את השומרון בחזית החינוך".