ביידן
ביידןOfficial White House Photo by Adam Schultz

בראיון שהעניק לרשת ABC News אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי הוא ואשתו ג'יל מתכוונים לקבל בהקדם את החיסון השלישי נגד קורונה.

ההודעה של הנשיא הגיעה יממה בלבד לאחר שהממשל האמריקאי הודיע כי אזרחי ארה"ב שחוסנו לפני שמונה חודשים ויותר יוכלו לקבל את החיסון השלישי כבר בחודש הבא.

הנשיא גם נשאל האם הוא "מרגיש בנוח להתחסן בחיסון השלישי, כאשר מיליוני בני אדם ברחבי העולם נותרו ללא חיסון" וענה כי "אני מרגיש בנוח מאחר וארה"ב סיפקה יותר חיסונים לשאר העולם, מאשר כל שאר מדינות העולם יחד. ארה"ב תספק עוד חצי מיליארד חיסונים נוספים לעולם במהלך חצי השנה הראשונה בשנה הבאה".

ההחלטה של הממשל האמריקאי יחד עם המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן להעניק חיסון שלישי לכל האמריקאים שהתחסנו לפני שמונה חודשים עוררה ביקורת בקרב ראשי ארגון הבריאות העולמי, שטענו כי "מדובר בהחלטה לא מוסרית".

נתונים חדשים מצביעים על כך שזן הדלתא של נגיף הקורונה ממשיך לפגוע באוכלוסייה צעירה יותר מאשר הזן המקורי של הנגיף. על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. מספר המאושפזים בבתי החולים בארה"ב מתחת לגיל 50 הגיע לשיא חדש מאז התפרצות המגפה.

השיא הקודם נרשם בחודש ינואר האחרון. רוב מכריע של המאושפזים הם אנשים שבחרו שלא להתחסן.

"האשפוזים יכולים להגיע לשיא חדש בכל רמות הגילאים בתוך חודש, אם הגידול האחרון במחלה, עם זיהומים הנגרמים כיום על ידי זן הדלתא, לא ייבלם", נמסר בהודעת המרכז האמריקאי. בבתי חולים רבים, בעיקר בערים קטנות, כבר נמסר על מחסור במיטות אשפוז, והצוותים הרפואיים נאבקים על מנת להעניק טיפול ראוי למאושפזים.