סמ"ר ב' לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים נפצע באורח אנוש מירי בגדר הגבול בצפון רצועת עזה במהלך העימותים שהתרחשו על גדר הגבול.

הלוחם פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. נסיבות המקרה בבדיקה. הודעה נמסרה למשפחתו.

ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל בית החולים סורוקה, אמר כי "מעט לפני יציאת השבת הגיע אלינו חייל מגבול הרצועה עם פגיעת ראש קשה. הוא טופל על ידי יחידת הטראומה, יחידת הדימות ומשם הועבר לחדר הניתוח. אנחנו מקווים שהניתוח יעבור בשלום".

בתיעוד ברשתות החברתיות נראה מתפרע פלסטיני מתקרב לחרך ירי, שניות אחרי שבצבץ ממנו קנה נשק, ויורה באקדח מטווח אפס.

מצה"ל נמסר כי במהלך התפרעויות אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה"ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו.

כאמור במהלך היום התפתחו עימותים בין חיילי צה"ל למתפרעים פלסטינים שהפגינו סמוך לחדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים יידו אבנים לעבר הגדר וכמה מהם אף הצליחו לטפס עליה. צה"ל הגיב בירי כדורי גומי, ובהמשך ירי אש חיה בידי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 23 מפגינים נפצעו.

כוחות צה"ל בשטח דיווחו כי מפגינים הפריחו לכיוון ישראל בלונים החשודים כבלוני נפץ, וכן מטעני חבלה מאולתרים מושלכים על גדר המערכת.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב(קובי) שבתאי מסר "סוף שבוע רווי אירועים פלילים ברחבי הארץ אותם חוקרת המשטרה. לא נרפה עד שנפענח את הפשעים ונגיע לכל אותם העבריינים. במקביל גם האירועים בגבול רצועת עזה מזכירים לנו את האתגרים הגדולים עמם מתמודדים שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל בכל הגזרות בהן הם פועלים.

שוטרי משטרת ישראל מבצעים פעילות שיטור קלאסית בערים וביישובים ברחבי המדינה, לצידם ישנם גם כוחות משטרה רבים שעוסקים יום יום בלחימה מול הטרור. אנו לא נרפה את ידנו ונמשיך לפעול בתקיפות ובכל העוצמה אל מול אלה שרוצים לפגוע בנו ובביטחון אזרחי ישראל שלמענם אנו פועלים. בשמי ובשם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב, אני מאחל החלמה מהירה לסמ"ר ב', לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב שנפצע הערב באורח אנוש מירי בגבול רצועת עזה. כל הגורמים הפיקודיים והמקצועיים מלווים ותומכים כעת במשפחתו".

יו"ר תנועת 'אם תרצו' מתן פלג מסר "התמונות מגבול עזה מטרידות ומזעזעות. שוב מופקרים חיילי צה"ל ללא יכולת להגיב מול מחבלים שמגיעים ממש עד גדר המערכת. כשדובר צה"ל מכנה מאות מחבלים בשם 'מפרי סדר', אנחנו מבינים שהבעיה מתחילה בראש. צריך לעקור מן השורש את ההתייחסות הבזויה למחבלים כאל מפגינים. מחבל שמתקרב לגדר צריך לקבל כדור בראש, ולא התייחסות סלחנית ומביכה מדובר צה"ל. אנו קוראים לשר הביטחון ולראש הממשלה להתעשת. את המחיר על הרפיסות בדרום נשלם כולנו".

ח"כ מיכל וולדיגר (מפלגת הציונות הדתית) הגיבה "כשלא מגיבים על ירי טילים לשדרות, שממשיכים עם הרפיסות ועם התפיסות המשפטיות הנואלות בשדה הקרב - מחבלים נאלחים מצליחים להתפרע באין מפריע בגדר הגבול ולפצוע לוחם. הגיע זמן ריבונות, תנו ללוחמינו לנצח!"