השחקנית ההוליוודית אנג'לינה ג'ולי
השחקנית ההוליוודית אנג'לינה ג'וליREUTERS/Yves Herman

השחקנית ההוליוודית אנג'לינה ג'ולי הייתה אחת המפורסמות האחרונות שנמנעו מלהצטרף לרשת החברתית אינסטגרם.

אלא שגם היא לא נותרה אדישה למראות הקשים מאפגניסטן, ובסוף השבוע החליטה להצטרף לאינסטגרם על מנת לחלוק מכתב שקיבלה מצעירה באפגניסטן שסיפרה לא על המצב הקשה במדינה, וג'ולי גם לא חסכה ביקורת מהנשיא ג'ו ביידן והדרך בה הסיג את צבא ארה"ב מאפגניסטן.

"זה מכתב שקיבלתי מצעירה באפגניסטן. אזרחי אפגניסטן מאבדים כרגע את היכולת לתקשר ברשתות החברתיות ולהביע את עצמם בחופשיות, לכן הצטרפתי לאינסטגרם על מנת לשתף את סיפוריהם ולהשמיע את קולם של אלו הנלחמים על זכויות האדם הבסיסיות שלהם", כתבה ג'ולי בחשבון האינסטגרם שלה, שצבר בתוך שעות ספורות 6 מיליון עוקבים. היא שיתפה בתמונה את המכתב המצמרר והמפוחד שקיבלה מהצעירה האפגנית, ולאחר מכן העבירה ביקורת חריפה על הנשיא ג'ו ביידן.

"זה מחליא לראות כיצד האפגנים נעקרים שוב ממקומם מהפחד וחוסר הוודאות שאחזו במדינה שלהם. לבזבז כל כך הרבה זמן וכסף, לגרום למרחץ דמים ואיבוד חיים רק כדי להגיע לזה, זה כישלון שכמעט בלתי ניתן להבנה", כתבה ג'ולי.

זו לא הביקורת הראשונה שהשחקנית המפורסמת העבירה על ביידן בימים האחרונים. בטור מיוחד שכתבה למגזין "טיים" בסוף השבוע היא כינתה את הנסיגה של צבא ארה"ב מאפגניסטן "בגידה וכישלון שלא ניתן להבין לגמרי. אני מתביישת באופן בה עזבנו את אפגניסטן. זה מקטין אותנו".