הרב שלמה עמאר
הרב שלמה עמארצילום: דוברות

ההתנגדות הרבנית לרפורמת הכשרות מתרחבת: רבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, פרסם מכתב חריף נגד הרפורמות המסתמנות בכשרות ובגיור וקרא ל"כל מי שיש בידו להשפיע להציל את עם ישראל" כדי לבלום אותן.

"זה כשנתיים שיש חרון אף בעולם, מגזירת המגיפה אשר רבים חללים הפילה, ועצומים כל הרוגיה, ואסון מירון ועוד, ומלחמת עזה, ומלחמה פנימית ועוד ועוד", כתב בפתח המכתב שפורסם בסוף השבוע האחרון בעיתון 'יתד נאמן'.

"ואם היינו זוכים היו מושלי ישראל עומדים וגוזרים צום ועצרה, והרי בהפטרה של מנחה של יוה"כ קוראים את הנביא יונה, ושם המלך התעורר וקם על רגליו וגזר צום על כל עמו, וכשראה הקב"ה שלבם נשבר בקרבם ונכנעו לפני ה' התבטלה הגזירה".

"משלא זכינו קמו מושלינו להרים יד בתורת משה רבינו, ולזעזע את כל העם היושב בציון ואת כל עם ישראל, ואומרים לשלוח יד בקדשי ישראל לפגוע בהם, רח"ל. אוי לנו שכך עלתה לנו. עוונינו הטו אלה".

"וכבר עמדו גדולי וזקני הדור מרן הגר"ח קניבסקי ומרן הגרי"ג אדלשטיין ומרן הגר"ש כהן ורבים וכן שלמים עמם, וקראו להיאבק נגד אותם מזימות שפוגעים בזכות הקיום של עם ישראל. שהם שבת ומועד וגירות וכשרות ועוד".

את מכתבו חתם בקריאה שמי שיש בידו למנוע את קידום הרפורמות - שיעשה זאת. "בקריאה מעומק הלב לכל מי שיש בידו להשפיע להציל את עם ישראל ולעמוד בפרץ מול הנסיונות לקעקע בחומות הכשרות והגיור כפי מסורת ישראל סבא, ואל המבקשים לשנות, אני קורא, משכו ידיכם מדברים אלו שמהווים פגיעה חמורה והרסנית ביסוד קיומו של עם ישראל.

בסיום מכתבו קרא להתחזק ברוחניות. "ואת אחי בני עמי אני קורא בחבה להתחזק בתורה ועבודת ה', ולהרבות בתפילות ותחינות לפני המקום ב"ה כי אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים, והוא ברחמיו יחוס ויחמול על פליטתנו ויושיענו תשועת עולמים בחסד וברחמים אמן".