יחיא סינוואר
יחיא סינווארצילום: מג'די פתחי/TPS

גורם רשמי בכיר בחמאס אומר ל-i24NEWS כי סוגיית השבויים והנעדרים לא עלתה בסבבי השיחות האחרונים שהתקיימו בעזה ובמצרים, וכי השיחות התמקדו בנושא הכספי וברגיעה בלבד.

"נושא החיילים הישראלים שבידי הארגון לא נמצא כעת על הפרק", סיפר הגורם בחמאס. לדבריו, "לפני התחייבות ישראלית על דיונים משמעותיים בנוגע להקלות במצור על הרצועה, אין מקום לדון בשום נושא אחר, לא בחיילים המוחזקים בידי ההתנגדות ולא בשום דבר אחר".

גורם במשרד החוץ המצרי אמר ל- i24NEWS כי בחמאס כועסים על המאמץ האמריקאי, האירופאי והערבי לשלב את הרשות הפלסטינית בדיונים סביב הרגיעה ברצועה וסביב הכנסת הכסף הקטארי.

לדבריו בחמאס אינם רואים בעין יפה את הניסיון הבינלאומי לבנות מחדש את הרש"פ על חשבונו, במיוחד בכל מה שקשור לרצועת עזה. בתגובה הבהירו בחמאס כי הם אינם מוכנים לעסוק בשלב הזה בנושא השבויים והנעדרים בשיחות שהתקיימו בשבועות האחרונים.

אותו גורם מצרי הוסיף בשיחה עם i24NEWS כי ״זו דרכו של חמאס להבהיר כי הוא הבוס בכל מה שקורה בתוך עזה״.

בהתאם לכך, כאמור, בשיחות שנערכו במהלך החודש האחרון לא עלתה סוגיית העסקה והן נערכו בסכמת הצדדים לנושא, תוך התמקדות אך ורק בנושא הכספי, ברגיעה והרחבת ההקלות.

טרם נתקבלה תגובה מלשכת ראש הממשלה או תגובת משרד הביטחון.

בתגובה לפרסום, אמרה לאה גולדין בראיון ל- i24NEWS AR: ״אני מצפה שראש הממשלה נפתלי בנט יכחיש את הדיווח הזה. הידיעה מאוד מדאיגה. לקראת פגישת בנט ביידן בהמשך השבוע זו ההזדמנות של בנט להבהיר לביידן, שממשלו פועל לשקם את עזה, שישראל לא תאפשר שום פרויקט שיקום ברצועה מבלי החזרת החיילים והאזרחים הישראלים״.