מחלקת קורונה
מחלקת קורונהצילום: David Cohen/Flash90

קבינט הקורונה מתכנס הערב (ראשון) ודן בנושא פתיחת מערכת החינוך. הלימודים צפויים להתחיל ב-1 בספטמבר. כמו כן, השרים צפויים לאשר את החיסונים בבתי הספר. השרים צפויים לאשר את המתווה של ערים אדומות ולימודים לפי שיעור מתחסנים. לפי שעה, יש 150 אזורים אדומים, מתוכם 57 ערים.

בכאן 11 דווח כי הקבינט ידון היום גם בנושא החלת התו הירוק על עובדים במגזר הציבורי, חלק מהמגזר הפרטי (מקומות שעובדים לפי תו ירוק) וגם בנושא החלת החובה על עובדי הוראה בבתי ספר - כלומר שיאלצו להציג תעודת מתחסן, מחלים, או בדיקה שלילית בכניסה למקום.

בנוסף לכך ידונו בתפילות בבתי הכנסת ובכותל במהלך חגי תשרי. משרד הדתות מציע שעשרת אלפים איש יוכלו להתכנס בסליחות בכותל, והשר מתן כהנא יציע שהקנס על הפרת ההנחיות בבתי הכנסת יוטל על המתפללים.

פרופ' עופר מרין: המדינה צריכה להתבייש

שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים הכריזו מוקדם יותר כי ממחר לא יקבלו חולי קורונה חדשים, וכי ביום רביעי יעברו בתי החולים לעבוד במתכונת שבת. המנהלים אומרים כי משרד האוצר הפר התחייבות שחתם עליה בחודש ינואר - ועדיין לא העביר כמחצית מהכסף שהובטח לבתי החולים. לדברי מנהלי בתי החולים, ספקים אינם מוכנים יותר לספק ציוד רפואי מציל חיים.

פרופסור עופר מרין מנכ"ל שערי צדק אמר במסיבת העיתונאים כי "מדינת ישראל הגיעה להסכם עם שבעה בתי חולים. אף אחד מסעיפיו לא קוים. הספקים שלנו קורסים ומשכורות החג של העובדים בסימן שאלה. אנחנו לא צריכים להתבייש. המדינה צריכה להתבייש".

בתוך כך, תקלה חמורה נרשמה במערכת הרישום ביום הראשון לבדיקות הסרולוגיות לקורונה לילדים. בשל התקלה נוצר עומס רב במתחמי הבדיקות, וחיילי פיקוד העורף נאלצו לעבור לרישום ידני, במקום רישום ממוחשב. מפיקוד העורף נמסר כי התקלה בטיפול, וכי מחר תחודש עבודת המערכת הממוחשבת.

בכאן 11 דווח כי תקלות המחשוב לא היו רק במוקדי הבדיקות הסרולוגיות, גם במתחמי הבדיקות של פיקוד העורף. מתחמים עברו לרישום ידני, מה שיצר עומסים כבדים. מסתמן שמדובר בתקלה במערכת של חברה אזרחית המספקת את התשתית הטכנולוגית.