מני ליברטי
מני ליברטיצילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה מני ליברטי נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת ״עוז״ (חטיבת הקומנדו) במקומו של אלוף-משנה קובי הלר, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות ויכנס לתפקיד מפקד עוצבת "המפץ" בחודש הקרוב.

טקס החילופים נערך הערב (א׳) במחנה "גור" (בית ליד), בראשות מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד עוצבת ״האש״ תת-אלוף עופר וינטר, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

וינטר אמר בטקס: "עוצבת הקומנדו, על יחידותיה, הנה עוצבת הדגל של צבא היבשה. בכל מפגש שלי עם היחידות, באימונים או בפעילות מבצעית, אני פוגש את טובי האנשים שיש היום בצה״ל, טובי בניה של הארץ הזו. אם הייתי צריך לזקק לכדי משפט אחד ולתאר את עוצבת הקומנדו כיום, תחת פיקודך קובי, הייתי בוחר במילים אלו בדיוק: העוצבה הינה כוח איכותי יותר, משמעותי מאוד, זריז, לוחמני וקטלני שאני סומך עליו כי יביא להכרעה בכל אחת מגזרות הלחימה בעת שידרש''.

למפקד הנכנס אמר וינטר: ''מני, אני סומך עלייך שיחד עם המפקדים תמשיכו להוביל את העוצבה לניצחון, בנחישות ובמקצועיות ותעשו הכל, כדי להחזיר את הלוחמים הביתה לשלום״.

מפקד עוצבת "עוז" היוצא, אלוף-משנה קובי הלר: ״במהלך שלוש השנים האחרונות הגדרנו את המבנה וארגון לקרב כחלק מתפיסת הפעולה בעומק, דייקנו את היחידות לעשייה המבצעית ולמוכנות האופרטיבית בגזרות השונות ופיתחנו כושרי פעולה ומקצועות חדשים וייחודיים ללוחמים. כל אלו הפכו את הצוות למקצועי וקטלני, את הפלגה לעצמאית יותר ואת היחידה, כל אחת עם יתרונותיה שלה, ל׳מכונת מלחמה׳. תרומתן של היחידות, לביטחון השוטף בגבולות, וביהודה ושומרון, לא יסולא בפז. עוצבת הקומנדו ייחודית ביבשה ואף בצה״ל כולו. עוצמתה בשילוב נדיר של סדיר ומילואים, מסה של איכות כוח אדם בכשירות גבוהה, בכושר קרבי מרשים, במקצועיות הפרט ובשדרת פיקוד איכותית.

''בחזון העוצבה, הגדרנו את המשאב האנושי למכפיל הכוח הגדול ביותר. אין לנו נמרים ולא טנקים, לא איתנים ומטוסים. האדם הוא המשאב החשוב ביותר ביחידות הקומנדו, השקענו בו יותר מהכל. המקום הזה הוא פנינה ביבשה. איננו ששים אלי קרב, אך אם נדרש לכך, נחתור למגע עם האויב, נכה בו בעוצמה הנדרשת ועם קטלניות גדולה מבעבר, עד להכרעתו, עד לניצחון. מני היקר, אין גאה ממני שאתה הוא מחליפי, אין מתאים וראוי ממך להמשיך את מירוץ השליחים בקומנדו. מאחל לך הצלחה רבה בהמשך״, הוסיף הלר.

מפקד עוצבת "עוז" הנכנס, אלוף-משנה מני ליברטי: ״בחרדת קודש ובהתרגשות עצומה אני מקבל היום את הפיקוד על עוצבת הקומנדו, מקבל את הזכות הגדולה לפקד על הטובים שבטובים. אני מודע לאחריות ענקית זו ואני ערוך ונכון לאתגר. עוצבת הקומנדו הוקמה על מנת להיות ראשונה להכריע את האויב בעומק ובחזית – נעשה כל שביכולתנו להצדיק מטרה זו. באימונים מורכבים, בעמל על תוכנית אופרטיבית רלוונטית, בפיתוח אנשינו ובעיסוק במבנה וארגון לקרב.

''לצד המוכנות למלחמה, נמשיך להיות יוזמים והתקפיים במבצעים, בביטחון השוטף למול הטרור ומבצעים חשאיים במסגרת המערכה שבין המלחמות. קובי, יותר מעשרים שנה עברו מאז קורס הקצינים בו ישנו בחדרים סמוכים, אני מודה לך מעומק הלב שאתה מעביר לי עוצבה מצטיינת בשגרה, בחירום ובעיקר בפיתוח אנשיה. מאחל לך הצלחה רבה באתגר הגדול הבא״, אמר ליברטי.