רס"ר יוסף מנוח
רס"ר יוסף מנוחצילום: דוברות המשטרה

רס"ר יוסף מנוח היה אמור לקבל העלאה בדרגה לפני כחודש וחצי, אך מחלקת משאבי אנוש במשטרה הודיעה לו שהדבר יתעכב בעקבות מקרה התקיפה של ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) לפני כארבעה חודשים.

כזכור, לפני כארבעה חודשים בעט ח"כ כסיף בשוטרים שאבטחו הפגנה בשכונת שמעון הצדיק-שייח' ג'ראח בירושלים. בתגובה עצרו השוטרים באלימות את ח"כ כסיף ולאחר שהתברר להם כי הוא חבר כנסת הם שחררוהו.

רס"ר מנוח הוא מפקד מחלקה ביס"מ, שפיקד על השוטרים שעיכבו את ח"כ כסיף. בעקבות תלונה של כסיף במחלקה לחקירות שוטרים נפתח תיק נגדם ונגד רס"ר מנוח.

בעקבות פתיחת התיק, הוא לא קיבל את הדרגה (רס"מ) שהיה אמור לקבל בתחילת חודש יוני. בשיחה עם ערוץ 7 סיפרה עדי מנוח, אשתו, שהוא כבר חשב לפרוש מהמשטרה בעקבות חוסר הגיבוי שקיבל. "בעלי לא עשה כלום, הוא לא נגע בו ולא התנהג איתו באלימות", אמרה. "עכשיו מעכבים לו את הדרגה. אמרו לו שכל עוד יש לו את התיק במח"ש, בגלל עופר כסיף, הוא לא מקבל את הדרגה".

רגע התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיף
רגע התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיףצילום: ניצן רון

"הבעיה היא שבאותו זמן המשטרה יצאה בהודעה שהיא מגבה את השוטרים ועומדת מאחוריהם, ומה שקורה זה שהמשטרה היא זו שמעכבת לבעלי את הדרגה", הוסיפה. "אני פניתי באופן אישי לכל מי שאחראי על זה. אני בקשר ישיר עם אגף משאבי אנוש, הגיע ראש מחלקת משמעת ליחידה לבדוק את הנושא ועד עכשיו לא קורה עם זה כלום. בעלי מעוכב דרגה על זה שהוא עשה את העבודה שלו".

רס"ר מנוח ביקש אישור חריג לקבל בכל זאת את הדרגה, וסורב. "בדרך כלל כשיש תיק במח"ש מתעכבת הדרגה", אמרה מנוח. "אבל יש ועדת חריגים. הוא ביקש אישור חריג ולא אישרו לו, פשוט דחו אותו על הסף".

מנוח הזכירה גם את מקרה תקיפת חייל גולני בחברון בידי ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת. לדבריה, "זאת מפלגה שהם פשוט שונאים שוטרים וחיילים וכל פעם באים להתעמת איתם, ואז בעלי נפגע מזה שהוא עשה את העבודה שלו. המשטרה פשוט לא נותנת גיבוי".

רס"ר מנוח שקל, כאמור, לפרוש מהמשטרה בעקבות המקרה. "בעלי הגיש אחרי זה בקשה להתפטר אחרי שהוא במשטרה כמעט עשר שנים", אמרה. "המשטרה יודעת את המקרה לעומקו, ויודעת לדבר ולהגיד שמגבים את השוטרים, אבל זה לא מתבצע במעשים".

לאחר פניית ערוץ 7 נמסר ממשטרת ישראל כי ועדת החריגים טרם אמרה את המילה האחרונה. ממשטרת ישראל נמסר: "כנגד השוטר מתנהלת חקירת מח"ש פעילה ולכן לא יכול להתקדם בדרגה. לצד זאת, עניינו נבחן בימים אלו כחריג וטרם התקבלה החלטה".