עידית סילמן בהדסה עין כרם
עידית סילמן בהדסה עין כרםצילום: דוברות הדסה

הנהלת המרכז הרפואי הדסה אירחה היום (שני) את חברת הכנסת עידית סילמן אשר הגיעה לדיון חירום בנושא מצבו הכלכלי של בית החולים.

בפגישה נכחו יו״ר הדירקטוריון של הדסה דליה איציק, המנכ״ל בפועל של המרכז הרפואי פרופ׳ יורם וייס, מנכ״ל ארגון נשות הדסה בישראל אודרי שמרון וד״ר ינון בודה, מ״מ מנהל הדסה עין כרם, ובמהלכה הוצג לחברת הכנסת מצבו הפיננסי של בית החולים - תוצאה של העוולות המתמשכות לאורך עשרות שנים על ידי ממשלות ישראל, בתקצוב בתי החולים הציבוריים בישראל.

״אני כאן כי כיו״ר הקואליציה ויו״ר וועדת הבריאות בכנסת, באחריותי להבין את המצב, ומה ניתן לעשות, תוך דאגה לחולים של בתי החולים הציבוריים״, הבהירה ח״כ סילמן. ״כולנו מחוייבים למערכת בריאות חזקה ואיתנה, ומכאן נמשיך למשרד האוצר ולמשרד הבריאות - כדי לדון בנושאים ולמצוא פתרונות״.

ח״כ סילמן סיפרה כי בוועדת הבריאות של הכנסת בראשותה, יתקיים בקרוב דיון בנושא בתי החולים הציבוריים.

במפגש הודגש בפני חברת הכנסת כי הצעדים הקשים בהם נוקטים בתי החולים - בהפסקת קבלת חולי קורונה, נובעים מחוסר ברירה. ״אין זה ממנהגנו לדחות מטופלים. אנו לא רוצים לפגוע באף חולה, אבל עלינו להיות אחראיים ולטפל רק בכלים שיש בידינו״.

יו״ר דירקטוריון הדסה, דליה איציק, הדגישה בפגישה כי היא קוראת לממשלה לאשר לאלתר את התקציב החסר, כדי לאפשר לרופאים המסורים לתת שירות מסור לאזרחי ישראל.

בביקורה באחת ממחלקות הקורונה נחשפה חברת הכנסת סילמן לעבודת הצוות המאומצת והנחושה.
חוה גרדנר, אחות ראשית במחלקת קורונה בגל הרביעי ברציפות, סיפרה על האינטנסיביות ועל עשרות החולים בהם טיפלה עד כה.

״אני שמחה להראות לך על מסכי המחשב בני משפחה שיושבים לצד החולים במחלקה, כשהם ממוגנים ומלווים על ידי הצוות שלנו״, סיפרה גרדנר. ״בגל הראשון ראיתי אנשים שמתו לבד, והיינו הראשונים בארץ לשנות את הגישה ולאפשר לבני משפחות ולמתנדבים להכנס ולסייע בתוך המחלקות וזה עושה הבדל עצום״.