דוד בדין
דוד בדיןצילום: חזקי ברוך

לקראת נסיעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לפגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קורא דוד בדין, מנכ"ל 'מרכז בדין - לחקר מדיניות המזרח התיכון' לבנט לפעול מול הנשיא האמריקאי ולדרוש להשהות את המימון למערכת ההסתה הפלסטינית, שניתן על ידי הממשל בוושינגטון לטובת סוכנות הפליטים הפלסטינית אונר"א, זאת לאור הפרת ההסכם מצד הארגון שנחתם עם האמריקאים.

אונר"א התחייבה בהסכם שנחתם לאחרונה מול הממשל האמריקאי להתאים את התכנים הנלמדים בבתי הספר שלה לערכי האו"ם כך שלא יכללו הסתה, זאת כהתחייבות על מנת לקבל את כספי הסיוע האמריקאי של 135 מיליון דולרים.

למרות זאת ולאחר שהכסף כבר הועבר, בתשובה רשמית של אונר"א לפנייה עיתונאית שהגיעה לידי 'מרכז בדין - לחקר מדיניות המזרח התיכון' הודיעה דוברת אונר"א, תמרה אל ריפאי כי אין בכוונתם לבצע שום שינוי בתוכנית הלימודים והיא תמשיך להיצמד לספרי הלימוד של הרשות הפלסטינית.

המשמעות היא כי החומר הלימודי בבתי הספר של אונר"א, שיחזרו לפעילות ביום ראשון הקרוב, ימשיך לכלול שלל דברי הסתה, הלל לשאהידים ודה לגיטימציה נגד ישראל כפי שהיה עד כה בתוכן שנלמד על ידי דור העתיד הפלסטיני.

לדברי דוד בדין מנכ"ל 'מרכז בדין - לחקר מדיניות המזרח התיכון': "אונר"א הפרה הסכם עם ארה"ב, קיבלה במרמה תקציב אבל לא עמדה בהתחייבויות להפסקת ההסתה. בסופו של דבר פירות הבאושים שצומחים בבתי הספר של הארגון הם אלו שמתפרעים על הגדר. הצעיר שירה בחייל בראל חדריה שמואלי ופצע אותו קשה צמח מתוך ההסתה הזאת. כדי למנוע הישנות אירועים כאלו צריך ללכת לשורש הבעיה".