בנט ואוסטין בפנטגון
בנט ואוסטין בפנטגוןצילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (רביעי) עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בפנטגון.

בנט ואוסטין דנו בשורת נושאים אזוריים, מדיניים וביטחוניים, ובראשם הדרכים לבלום את תוקפנותה האזורית של איראן ואת ההתקדמות בתכנית הגרעין האיראנית.

בפתח הפגישה עם בנט אמר אוסטין כי "ארה"ב מחויבת לחיזוק הקשר האסטרטגי עם ישראל. הממשל מחויב לביטחון של ישראל ולזכותה להגן על עצמה".

"זה בא לידי ביטוי בסיוע הביטחוני והממשל שלנו מחויב לכך שכיפת ברזל תמשיך להגן על אזרחי ישראל. אנחנו גם מחויבים לשמור על יכולתה של ישראל להגן על עצמה מפני איראן ושלוחותיה. צפינו בהערכה בהובלה העולמית של ישראל במלחמה בקורונה. במשך עשורים, ישראל וארה"ב בנו מערכת יחסים המבוססת על אמון ואינטרסים משותפים. אנחנו נדאג להמשך השמירה על ביטחונם של הישראלים", דברי מזכיר ההגנה.

ראש הממשלה הודה למזכיר ההגנה על שיתוף הפעולה הקרוב בין ישראל וארצות הברית במישור הביטחוני, והדגיש, כי הוא רואה חשיבות עמוקה בהמשך חיזוק הקשרים.

עם זאת בנט הדגיש כי "לצד הברית האסטרטגית בין ארה"ב וישראל, ישראל תמשיך לעמוד על זכותה לשמירה על עליונותה הביטחונית במזרח התיכון, ותעשה כל שתידרש בהקשר זה".

בפגישה השתתפו ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, שגריר ארה"ב לוושינגטון ולאו"ם גלעד ארדן, מזכיר הממשלה שלום שלמה, ראש הסגל טל גן צבי והיועצת המדינית שמרית מאיר.