ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייסצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

על רקע העליה בתחלואה במוסדות החרדיים, טענה ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, כי הלימודים נפתחו ללא מתווה בהיעדר אישור תקציבי בזמן - ועוררה סערה.

"זה באמת ידוע שא' אלול פותחים. אנחנו התחלנו עם משרד הבריאות, משרד החינוך, משרד האוצר והשלטון המקומי - לבנות מתווה במרץ, מחודש מרץ אנחנו יושבים על מתווה והמתווה היה מאוד סגור, למעט האישור התקציבי, והאישור התקציבי לקח לו המון זמן. אני חייב להגיד שהאישור התקציבי לקח זמן", אמרה בראיון שהעניקה לאתר החרדי 'כיכר השבת'.

"המתווה היה מתוכנן ומאורגן כבר לפני הרבה מאוד זמן ונדרש באמת את האישור התקציבי וייתכן שמשרד החינוך לא העביר אותו עד שאין אישור תקציבי לעשות את זה. אני באמת חושבת שזה באמת היה צריך להגיע הרבה יותר מוקדם, וזה היה צריך להגיע לפני שנפתח במגזר החרדי".

בהמשך קשרה בין היעדר המתווה והעליה בתחלואה. "אנחנו רואים את העלייה במגזר החרדי באופן משמעותי. רואים את העלייה במגזר החרדי".

הדברים הללו עוררו סערה בקרב חברי הכנסת החרדיים שהביעו מחאתם. "דבריה של ד"ר אלרועי פרייס הוכחה נוספת כי ממשלת בנט-ליברמן מתאמצת לפגוע כמה שיותר במגזר החרדי, ההחלטה שלא לאשר את המתווה פירושה הפקרה מוחלטת של ילדי החינוך החרדי שנפלו קורבן לגחמות של רה"מ ושר האוצר", אמר יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי.

יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, הגיב: "לפי דבריה של דר' אלרועי פרייס מדובר בהפקרות כלפי תלמידי החינוך החרדי.

"מתברר שהיה מתווה מסודר שהיה צריך לעשות אותו מול התלמידים החרדיים ולא אישרו לכך תקציב, כתוצאה מזה הפקירו את הילדים החרדיים ולכן יש עליה במספר המאומתים", הוסיף גפני.