בנט בהתייעצות בוושינגטון
בנט בהתייעצות בוושינגטוןצילום: אבי אוחיון - לע״מ

פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שנדחתה אתמול בעקבות הפיגוע באפגניסטן, נקבעה להיום (שישי) בשעה 10:25 שעון מקומי (17:25 שעון ישראל). כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

הפגישה תתקיים כפי שנקבעה במקור - תחילה בארבע עיניים, לאחר מכן ימסרו המנהיגים הצהרות לתקשורת ובסופן תחל פגישת עבודה בהשתתפות הצוותים.

בתוך כך, הלילה התקשר הנשיא ביידן לבנט. בשיחה הביע ראש הממשלה את תנחומיו העמוקים בעקבות האירועים וציין כי ישראל משתתפת בצערה של ארה"ב.

"אנו עומדים לצדכם בשעה קשה זו כפי שארה"ב עומדת לצד ישראל לאורך השנים", אמר בנט לנשיא. ביידן הודה לראש הממשלה על שגילה הבנה כלפי השינוי במועד פגישתם נוכח האירועים באפגניסטן. עוד הוסיף הנשיא ביידן, כי הוא מצפה לפגישתו עם ראש הממשלה.

בתוך כך נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם הלילה לראשונה מאז אירע הפיגוע באפגניסטן שבמהלכו נהרגו לפחות 103 בני אדם מהם 13 חיילים אמריקנים. בנאומו לאומה אמר ביידן כי ארה"ב תמצא את האחראים לפיגוע, "לא נסלח ולא נשכח – נצוד אתכם ונגרום לכם לשלם".

הגנרל פרנק מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית, אמר כי בידי הכוחות האמריקנים התרעות על מתקפות נוספות של דאעש, לרבות רקטות או פצצות אחרות שהארגון עלול לשגר לעבר שדה התעופה בקאבול.

פגישת בנט-ביידן נדחתה, שליח ערוץ 7 מדווח מוושינגטוןערוץ 7