מארק מליאר עם המדליה
מארק מליאר עם המדליהצילום: לילך וייס

היסטוריה ישראלית שוברת שיאים במשחקים הפראלימפיים בטוקיו שביפן. אחרי מדליית הזהב כבר ביום הראשון של התחרות היוקרתית, אולימפיאדת הנכים, המקבילה לאולימפיאדה הרגילה, בה זכה השחיין הערבי-ישראלי איאד שלבי, היום (שישי) שוב זכה שחיין ישראלי במדליית זהב אך הפעם ההישג אף גדול יותר כשהיה זה בתוספת לשיא עולם חדש שקבע עם הזכיה במקום הראשון.

היה זה מארק מליאר הישראלי, שהתחרה במקצה ה-200 מטר מעורב אישי. כבר בשלב המוקדמות של המקצה, קבע מליאר שיא ישראלי כשסיים אותו במקום הראשון בתוצאה של 2:32:86. ובכל זאת, אף אחד לא חשב שמליאר יצליח לעשות את הבלתי יאומן.

מליאר, סגן אלוף העולם שסיים ראשון מתוך 12 שחיינים בשלב המוקדמות, שבר שיא עולם כשסיים ראשון גם בשלב הגמר של המקצה בו היה מועמד מוביל למדליית זהב בגמר, כשעצר את השעון על 2:29:01, שיפור של שנייה ו-7 מאיות משיא העולם הקודם במקצה זה.

ביום ראשון יתחרה מליאר גם במקצה 400 מטרים מעורב אישי, כאשר גם שם הוא מועמד למדליית הזהב כשהוא מחזיק בשיא העולם במקצה זה.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ברך את מליאר על מדליית הזהב ושיא העולם החדש שקבע, כשאמר: "שיא עולמי אדיר למארק מליאר! מארק זכה במדליית זהב אדירה עם משחה מדהים וממלא שוב את כולנו בתחושת גאווה גדולה. עוד מדליית זהב לישראל ועוד ניצחון של כישרון ייחודי ורוח גדולה".

מנכ״ל בנק הפועלים דב קוטלר בירך את מליאר, אותו מלווה הבנק בשלוש השנים האחרונות, על זכייתו במדליית זהב ושבירת שיא עולם. ״הנחישות של הספורטאים הפראלימפיים היא השראה אמיתית לכולנו- אצלכם ההחלטה להצטיין היא אתגר יום יומי״.

בנוסף לתמיכה של קרן פועלים בקהילה במליאר ב-3 השנים האחרונות, קוטלר הודיע על מענק מיוחד על הישגיו במשחקים הפראלימפיים בטוקיו של 180 אלף ש״ח, ו-90 אלף ש״ח למאמנו יעקב ביננסון.

יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל ומייסד עמותת 'עלה' - הרשת הלאומית לטיפול באנשים עם מוגבלויות, ברך גם הוא את מארק מליאר, כשאמר: "מארק, הבאת גאווה לעם ישראל כולו, אבל בעיקר תקווה וחזון לכלל האנשים והילדים עם מוגבלויות בישראל ובעולם כולו. שברת תקרת זכוכית ונתת תקווה לכל כך הרבה אנשים ומשפחות שראו אותך צולח בנחישות את כל האתגרים ושובר את השיא העולמי. בשם כל ילדי ודיירי רשת 'עלה' אנו גאים בך! עלה והצלח!".