רונאלדו. חוזר הביתה
רונאלדו. חוזר הביתהצילום: רויטרס

עוד רעידת אדמה בכדורגל העולמי. שבועיים אחרי שיריבו הספורטיבי ליאו מסי עזב את קבוצת נעוריו, ברצלונה הספרדית בא הגיע לגדולות לטובת פאריס סן ז'רמן הצרפתית והעשירה, רגע לפני כניסת השבת עשה כריסטיאנו רונאלדו מעבר מפתיע לא פחות ובטח מרגש הרבה יותר.

היה זה כאשר הפנומן הפורטוגלי עשה את המעבר ההפוך של מסי, כשעזב את יובנטוס האיטלקית לטובת הקבוצה בה פרץ והגיע לגדולות במדיה שיחק מ-2003 עד 2009 ובין השאר זכה עמה בליגת האלופות ב-2008 כשכבש במדיה 84 שערים ב-196 הופעות, מנצ'סטר יונייטד האנגלית.

למעשה, מעבר של רונאלדו מיובנטוס לאנגליה היה כבר זמן מה באוויר, אך נדמה היה שזה יעבור דווקא ליריבה העירונית של השדים האדומים, אלופת אנגליה אותה מאמן פפ גווארדיולה, מנצ'סטר סיטי.

לחצים רבים וגם לא מעט קשרים חברתיים וכניסה מאוחרת של יונייטד למשא ומתן עם הקשר הפורטוגלי המצויין, היא שהביאה לנקודת המפנה ו-12 שנה לאחר שנמכר לריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו בן ה-36 חוזר לשדים האדומים.

האם רונאלדו יצליח לשחזר את הקדנציה הקודמת שלו במנצ'סטר יונייטד, אז זכה איתה בשלוש אליפויות בפרמיירליג, ליגת האלופות ופרסים אישיים? כך או כך, המעבר דווקא ליונייטד מהווה יותר מהצהרת כוונות של הקבוצה האנגלית, מסר של רונאלדו למסי ולכל יתר הכוכבים הגדולים בעולם - כסף זה לא הכל בחיים.