רמאללה
רמאללהiStock

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אישתיה ושר החוץ ריאד אל-מאליכי נועדו (ראשון) ברמאללה עם קונסולים ודיפלומטים מערביים ב"פלסטין".

על פי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית “וופא” אישתיה דחק במדינות האיחוד האירופי לנקוט צעדים אפקטיביים יותר נגד ישראל כדי לאלצה לחדול מפגיעה בזכויות העם הפלסטיני ולזרז הקמת מדינה פלסטינית עצמאית וריבונית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים.

לדברי אישתיה, חידוש התהליך המדיני דורש יוזמה בהובלת הקוורטט (ארצות הברית, האיחוד האירופי, האומות המאוחדות ורוסיה) וכיבוד ההסכמים על ידי ישראל שיאפשר פתיחת שיח איתה על מעמד הקבע..

אישתיה האשים את ישראל בפגיעה בהליך הדמוקרטי בשטחי הרשות הפלסטינית כאשר מנעה את עריכת הבחירות הכלליות בירושלים. כמו כן, הדגיש את חשיבות השיח הפנים פלסטיני וחיזוק האחדות הלאומית.

ובתוך כך, ג'מאל עליאן, מבכירי ארגון הג'יהאד האסלאמי, אומר כי ארגוני המאבק הפלסטיניים מתנגדים לתנאי הקוורטט הכוללים קבלת ההסכמים המדיניים עם ישראל.

עליאן ציין, כי תנאים אלה משקפים חוסר הבנה של אופי הסכסוך עם ישראל והם לא יובילו לדרך חדשה שכן הקוורטט מאמצת עמדות התואמות את אלה של האויב (ישראל).