שרן השכל
שרן השכלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, מספר התלמידים השוהים בבידוד בימים אלה עומד נכון לעכשיו על 90,407, ו־34,005 מוגדרים כחולי קורונה פעילים לאחר שנמצאו כחיוביים לנגיף.

האם ההחלטה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה תוביל לעלייה במספר החולים? יו"ר ועדת החינוך,של הכנסת, חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) הגיבה לדברים ב-103FM.

"צריך להיות קשובים לגורמים המקצועיים. כרגע אנו רואים ששיעורי התחלואה היומיים מתחילים להתייצב ואף לרדת. אנחנו מצליחים לעצור את שרשראות ההדבקה - אנחנו בכיוון טוב ואם כך נמשיך, אין סיבה לא לפתוח את שנת הלימודים", הסבירה חברת הכנסת השכל.

לדבריה, "ברור שאנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה ומאתגרת, אנחנו מאוד חוששים מהמגפה, אבל אנחנו לוקחים את כל מתווי הזהירות ומאתגרים את משרד הבריאות ואת משרד החינוך על מנת לוודא שהתלמידים שחוזרים ללימודים - הם בטוחים. חשוב לומר שמספר ימי הלימודים הוא מצומם ולכל התלמידים יש בדיקה בחינם שהם צריכים לעשות יום לפני פתיחת בתי הספר".

בהמשך טענה כי "משרד הבריאות ניסה לתת לאנשי הסגל הקבוע באוניברסיטאות פטור מתו ירוק, כאשר הם מחילים את זה על כל הסטודנטים - וביטלתי את זה. במידה ומורים לא ירצו להתחסן זה בסדר, אבל הם ייאלצו לעבור בדיקה כל יום או יומיים על מנת לוודא שהם לא מדביקים את אותם הילדים שהם באים ללמד".

השכל סיכמה: "אני מאוד מודאגת מכך שמשרד הבריאות גורר רגליים ולא מעביר את מתווה הפתיחה למשרד החינוך. אני אומרת את זה מפה - כן, אני חוששת. אנחנו צריכים להגן על ילדים מהשלכות ארוכות טווח שאנחנו עדיין לא יודעים מספיק לגביהן. יש לקורונה תופעות לוואי מאוד קשות, והיא מסכנת חיי אדם - גם של ילדים".