מכללת דוד ילין
מכללת דוד יליןצילום: יח"צ

האקדמית דוד ילין נמצאת כבר שנים רבות בחוד החנית של לימודי תחום החינוך בישראל ומובילה דורות של אנשי חינוך המשפיעים על החברה. אז מהו הסוד שלה?

אולי זו ההקפדה על רלוונטיות תמידית ושילוב כלים מקצועיים בהתאם לרוח הדור, אולי אלה המסלולים הייחודיים רק לה, אולי זו האווירה הנעימה ששורה במקום, או הרמה הלימודית והמקצועיות של הסגל. דבר אחד בטוח - מכאן יוצאים המורים האיכותיים ביותר בתחום החינוך.

קצת היסטוריה

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין נוסדה לפני יותר מ-100 שנה, כמוסד להכשרת המורים הראשון בישראל. בתחילה נקראה המכללה "בית המדרש למורים ע"ש דוד ילין" (זו הסיבה לאותיות ב.מ המעטרות את הלוגו של המכללה), כש"בית מדרש" מהווה מקום של לימוד בצוותא, דרך לימוד המאפיינת את המכללה עד ימינו אנו ולומדים בה מכל גווני האוכלוסיה בישראל. מאז הקמתה, המכללה הינה המוסד האקדמי המוביל בישראל בתחום הכשרת מורים, בשל תהליך ההכשרה המקיף מסוגו ויישום שיטות הוראה חדשניות.

למעלה מ-90% מבוגרי המכללה משתלבים במערכות החינוך השונות מיד עם סיום הלימודים, והופכים להיות מורים ומחנכים מובילים במערכת החינוך בישראל.

חינוך מיוחד

אחד התחומים המבוקשים בקרב הסטודנטים בציבור הדתי הוא תחום החינוך המיוחד. במסגרת המסלול לחינוך מיוחד במכללה ישנה תוכנית המיועדת להסבת אקדמאים להוראה בחינוך המיוחד.
ד"ר נורית ליבוביץ, רכזת התוכנית: "התכנית הייחודית שלנו מתאימה לשני קהלי יעד. הקהל הראשון הוא מורים וגננות שעובדים בחינוך הכללי מעוניינים להרחיב את ההסמכה שלהם להוראה בחינוך המיוחד, והקהל השני הוא אקדמאים בעלי תואר ראשון במגוון תחומים, שרוצים לעשות הסבה להוראה בחינוך המיוחד.

בתוכנית לומדים כיצד לעבוד עם ילדים עם צרכים מיוחדים - במגוון הקשת הרחבה של המוגבלויות השונות, במסגרות הוראה המשולבות בחינוך הרגיל ובמסגרות של החינוך המיוחד הכוללני. בסיום ההכשרה ניתנת תעודת הוראה המאפשרת להורות מכיתה א' עד י"ב ומגילאי 6-21, במגוון המסגרות הקיימות, דרך החינוך הפורמלי ודרך עמותות שונות."

לפרטים נוספים והרשמה לשנת הלימודים הקרובה לחצו כאן

מה כוללת ההכשרה?

"הלמידה אינטנסיבית, ודורשת מאמץ ודווקא משום כך אנחנו מאמינים שהמורים שיוצאים מכאן הם ברמה הכי גבוהה שיש. הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע במשך שנתיים, ובהם מושם דגש רב על העבודה המעשית, ההתנסות בשטח, הן במסגרת בית הספר והן בקליניקות. אל הקליניקות מגיעים ילדים עם קשיים במקצועות שונים כמו מתמטיקה, קריאה וכתיבה, וכן קשיים ביכולת החברתית. בקליניקות ניתן מענה לאותם ילדים בדרך של הוראה מותאמת וכן עבודה עם ילדים על הרצף האוטיסטי.

אנחנו מאמינים בלהצמיח מורים, הרואים את יכולותיו וקשייו של התלמיד, - מאפשרים ליכולות שלו לבוא לידי ביטוי, ודרכן - מטפלים בקשייו.

לכן, ההתנסות המעשית אצלנו היא לב ההכשרה. אנחנו בטוחים שככל שהסטודנט נחשף לסוגים רבים יותר של אוכלוסיות, ולמגוון רחב יותר של תכניות ושיטות עבודה - הידע, הכלים והניסיון שהסטודנט רוכש (דרך התנסות בפועל ודרך חשיפה למידע מחקרי עדכני) משפיעים ישירות על יכולותיו להיות מורה מקצועי ביותר".

ומה אם כבר יש לי תואר?

היות ומגיעים אלינו אנשים שכבר יש להם תארים - אנחנו מתאימים מערכת אישית לכל אחד, מתחשבים במה שכבר למד ומשלימים לו את החלקים הרלוונטיים להתמקצעות בחינוך המיוחד.
במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין אנחנו נותנים הרבה מאוד יחס אישי, ומגוון כלים להצלחה עבור כל אחד ואחת. כאן יש מקום לכולם.

מסלולי הלימוד

התכניות הייחודיות שמציעה המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין ומגוון המסלולים שלה לתואר ראשון ושני, הסבות אקדמאים ולימודי התעודה, יפתחו בפניכם שער לתפקידים משמעותיים בחינוך.

בין מסלולי הלימוד הרבים: חינוך לגיל הרך, גננות חינוך מיוחד, חינוך יסודי, על יסודי ועוד..

המיקום המצוין והנגיש, סמוך לרכבת הקלה בירושלים, סגל המרצים המקצועי, האווירה הסטודנטיאלית הצעירה והתוססת, לצד הטבות ייחודיות כמו תכנית רג"ב לסטודנטים מצטיינים, שנתיים ראשונות חינם לזכאים (לתואר ראשון), מקנים למכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין מוניטין של מקום מצוין להכשרה איכותית עם אופק תעסוקתי משתלם.

לפרטים נוספים והרשמה לשנת הלימודים הקרובה לחצו כאן