ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייסצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, נשמעת אופטימית בראיון ל-103fm.

"יש אופטימיות זהירה כי אני חושבת שהצלחנו להבין איך נצא מהגל הזה. בדומה לגל השלישי, זה יקרה בזכות החיסונים", אמרה אלרעי פרייס.

לדבריה, הנתונים מעידים על התפוגגות היעילות של החיסונים אחרי כ־6 חודשים, וככל שהמידע בנושא נאסף - ברור גם מה הפתרון המסתמן. "צריך להבין שעדיין יש סיכון לאנשים שהחיסון שלהם עבר זמנו. 85 אחוזים מקרב המחוסנים בני ה־60 ומעלה שחלו קשה וקריטי - החיסון שלהם היה בן יותר מ־6 חודשים. כך גם לגבי 75 אחוזים מקרב המחוסנים בני פחות מ־60. חלקם נפטרים בבתי החולים, גם בגיל 37 ו־42. לכן, צריך לתת את מנת הבוסטר. זו כרגע מגיפה של לא מחוסנים".

לגבי משך ההשפעה של החיסון אמרה ד"ר אלרעי פרייס: "יש מחלות כמו שפעת שבהן הווירוס משתנה וצריך זריקות פעם בשנה, ויש מחלות שאחרי הבוסטר יש הגנה להרבה מאוד שנים. אנחנו עוד לא יודעים מה יהיה עם הקורונה, אין על זה מידע בעולם, נצטרך לעקוב ולשנות את ההנחיות בהתאם. אנחנו המדינה הראשונה שמתחסנת בהיקף הזה ובכמויות האלה".

אלרעי פרייס הוסיפה כי אלה שהחלימו מקורונה זקוקים לחיסון אחד בלבד, על פי הנתונים שבידה, כדי להיות מוגנים מתחלואה חוזרת. עם זאת, הדגישה כי החלמה מקורונה היא לא התרופה. "לנגיף הזה יש תופעות לוואי שלא ידוע כמה זמן הן נמשכות. לכן, אני מציעה לכולם לא להידבק".

רגע לפני החזרה ללימודים, הביעה הבכירה במשרד הבריאות תמיכה בהחלטה שהתקבלה לפתוח את השנה במועדה. ואולם, "כשיש עלייה משמעותית בתחלואה ביישוב יש כמה צעדים, ובהם צמצום מספר הילדים בכיתה, למידה בחוץ, חצאי כיתות, למידה היברידית - על פי שיקולי הרשות המקומית. הדבר השני הוא 'מגן חינוך', בדיקות PCR כל שבוע, וקיום החוגים והלמידה הבלתי־פורמלית בחוץ".