קורונה
קורונהצילום: ISTOCK

בעוד זן הדלתא של נגיף הקורונה עדיין משתולל ברחבי העולם, מדענים בדרום אפריקה עוקבים בשבועות האחרונים אחר זן חדש של הנגיף שעלול להתברר כמדבק עוד יותר מהנוכחיים.

המדענים זיהו את הזן החדש, המכונה 1.2.C כבר בחודש מאי האחרון אך בשבועות האחרונים התפשט הזן החדש לאזורים רבים באפריקה ולמספר מדינות באירופה, אסיה ואוקיאניה.

לטענת המדענים הזן החדש מכיל מוטציות רבות שנכללו בגרסאות הקודמות של הנגיף, והחשש הוא כי הזן החדש יתברר כמדבק יותר מהקודמים וכמי שעמיד בפני החיסונים.

עם זאת, המדענים מקווים כי בסופו של דבר יתברר כי הזן החדש שמתפתח כעת יתברר כמוחלש יותר ויהיה עמיד לחיסונים הנוכחיים. "אנו בוחנים כעת את ההשפעה של הזן הזה על נטרול נוגדנים הנמצאים בגוף בעקבות הידבקות בקורונה או חיסון נגד קורונה בדרום אפריקה. הזן הזה זוהה לאורך כל הגל השלישי של המגיפה בדרום אפריקה ממאי 2021 ואילך, וזוהה בשבע מדינות אחרות באירופה, אסיה, אפריקה ואוקיאניה. זיהוי גרסאות חדשות מסוג הקורונה קשור בדרך כלל לגלי הידבקות חדשים", נכתב על ידי החוקרים.

מריה ואן קרקובה, בכירה בארגון הבריאות העולמי, התייחסה לגילוי הזן החדש של נגיף הקורונה ואמרה כי עד עתה נדבקו מעט מאוד אנשים ברחבי העולם בזן החדש. "עד כה מדווחים ברחבי העולם כ-100 מקרים של זן C.1.2. הדיווחים המוקדמים ביותר הם מחודש מאי 21 מדרום אפריקה.

"בשלב זה זן C.1.2 לא נראה כמתפשט במהירות. ארגון הבריאות העולמי יעדכן באתר האינטרנט שלו ובמסיבת עיתונאים אם זה ישתנה. ניטור והערכה של גרסאות הן הליך מתמשך וחשוב ביותר להבנת ההתפתחות של הוירוס הזה, במאבק במגפת הקורונה ובהתאמת אסטרטגיות לפי הצורך", דברי קרקובה.