יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטוןצילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) עקץ את שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון שקראה אתמול בוועדת החינוך של הכנסת להפחית לימודי תנ"ך לטובת היבטים חברתיים.

למרות הבהרתה המאוחרת כי לא התכוונה דווקא לתנ"ך אלא לכל מקצוע עיוני, בחר אשר לבקר אותה בראיון לרדיו החרדי 'קול חי' ואמר כי "חבל ששרת החינוך דיברה על ללמוד פחות פרקי תנ"ך, ולא לדבר על כך שיש אלפי ילדים שלא יודעים מה זה ר"ה, שרק יודעים לרכב על סקייטבורד. למה היא לא אמרה שילמדו קצת פחות ריקודי עם סיני?".

על אפליית בדיקות הקורונה אמר אשר, "כשהילדים שלנו הלכו לתלמודי התורה הם לא קיבלו בדיקות אנטיגן, וזה גרם שיבואו ילדים שלא ידעו שהם חיוביים כי לאף אחד בממשלה לא אכפת. יש פה 2 מדינות, אחת שדואגים לילדים שלה ולמורים שלה, ויש את החרדים שלאף אחד לא אכפת מהם".

בהתייחס להחלטת הקבינט להגביל את מספר המשתתפים בכותל והתפילות בחגים בשעה שבאירועי זמר ישנם עשרות אלפי משתתפים בחללים סגורים, אמר אשר כי "הממשלה משתעשעת בענייני הדת, רק בכותל הם יודעים להגביל".

אשר תהה: "איך אפשר להשוות את הכותל שהוא בפתוח – לבין אולם הופעות סגור של 12 אלף איש? כולם שם שפלים, הרי גם כשבמגזר החרדי היה כמעט אפס תחלואה פתאום דיברו על אומן".

בדבריו התייחס לוועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון ואמר, "המדינה לא השקיעה במשך שנים במירון, מקום טופוגרפי קשה, עם אלפי אנשים שעולים. אולי חשוב לבדוק למה לא עוררו זאת קודם, אבל חייבים לעשות טיפול שורש. לתחושתי הוועדה תגיד "אי אפשר", למה שילמנו מחיר כזה כבד?, כדי שהממשלה תברח?".

אשר אף ביקר בחריפות את התנהלות ראש עיריית בית שמש על השארת ילדי החינוך התורני בקראוונים, "משבר החינוך בבית שמש לא נובע מריבים על רכבים ומשרות. פשוט באה ראש עיר שלא מעניין אותה הילדים החרדים. רק לקחת מיסים היא יודעת. יש ראשי עיר שייזכרו לדיראון עולם, על כך שהשאירו ילדים בקרוואנים".