הפרה בהרי האלפים
הפרה בהרי האלפיםצילום: iStock

הפרות השוויצריות הן הרבה מעבר לסתם חיות משק. עם השנים הפרות שרועות באחו הפכו לאחד הסמלים הבלתי רשמיים של המדינה וזה אולי עשוי להסביר את הטיסה הפרטית שקיבלו מספר פרות שנפצעו בהרי האלפים בשוויץ.

למרות שפרה מעופפת נשמע יותר כמו חלום מאשר מציאות, בשוויץ עשרות פרות זוכות בכל שנה לטיסה בהרי האלפים. פרות שנפצעות על גבי ההר מקבלות מסוק ייחודי שנשלח אליהן ומחלץ אותן לקבלת טיפול רפואי.

הפרות מסתובבות לרוב במקומות מרעה שקשה להגיע אליהם ישירות בעזרת כלי רכב וההטסה בעזרת המסוק עוזרת להגיע אליהם במהירות ובקלות.

הפרות שנקשרות למסוק מחוברות עם רתמה מיוחדת שעוטפת אותן מלמטה ונקשרת בעזרת חבלים ורתמה שמחוברת למסוק. בחלק מן המקרים הפרות מוטסות מגובה של כ2,000 מטרים מעל האדמה כאשר כל פרה עשויה לשקול כ1,000 ק"ג.

ג'ונאס ארנולד, חוואי מקומי, מספר כי למרות שהפרות מקבלות טיסה בהרי האלפים בנוף מדהים- הן פחות מתרשמות. לדבריו, הוא אמנם לא יודע איך הפרות מרגישות אבל הוא לא הצליח להבחין בהבדל בין פרות שירדו מההר בכוחות עצמן לבין כאלו שקיבלו טיסה ישירות למטה.

ואם אתם עדיין לא בטוחים עד כמה השוויצרים מעריכים את הפרות שלהם, מוזמנים לצפות גם בתהלוכת הפרות של הרי האלפים, שם הפרות הולכות עם זרים מפוארים על הראש ופעמונים מרשימים במיוחד.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!