איש הלח"י והסופר עזרא יכין, חבר המועצה הציבורית של חוננו, מספר באולפן ערוץ 7 על אכזבתו מהתנהלות הנהגת המדינה.

"אנחנו חיים בדור השפלה. אם בדור המדבר לא רצו להיכנס לארץ ישראל ונדבקו למדבר, היום לא רוצים להיצמד לשפלה. המנהיגות מתעלמת ממרכזה של ארץ ישראל - מיהודה ושומרון. מפקירים את אלה שנכנסים לשם. בעם ישראל אין דבר כזה הקפאה. או שיש התקדמות או שיש נפילה. אנחנו נמצאים בסולם שמוביל לגאולה. עלינו הרבה מאוד שלבים ואז זרקו אותנו לאחור המנהיגים הפוליטיים לכיוון השפל", אומר יכין.

הריגתו של לוחם צה"ל בראל שמואלי הי"ד זעזעה אותו עוד יותר. "יש לך אויב, שאומר לך אם לא תהרוג אותי אני אהרוג אותך ואנחנו לא מגיבים".

בואו להיות שותפים בהוצאת הצדק לאור

עזרא יכין מסביר על הרקע הזה את הצורך האקוטי בפעילות של עמותת 'חוננו' בזירה המשפטית. "את החשיבות של הזירה הזו הבין משה. הוא לא היה איש דברים, אבל הדברים הראשונים שידעו לנו שהוא אמר הוא: 'למה תכה רעך'. זה התפקיד של חוננו והדבר האדיר שהיא עושה. יש הרבה מוסדות שראויים לתרומה. לדעתי, על הפרק היום זה להגדיל את הכוח של חוננו שעומדת מול העוול שבו אדם עברי מכה אדם עברי".

"אם הייתי עורך דין, הייתי רץ לפעול למען חוננו. זה מה שאני מבקש מעם ישראל - תתעוררו ותנו לחננו את הכוח, האפשרות והכלים לפעול נגד העוול הזה, נגד הממסד שמתנכל לטובים שבבנינו, שמגינים על העם שנאבקים באויבים", מסכם יכין.

בואו להיות שותפים בהוצאת הצדק לאור