מתחם העיצוב "D CITY" מעלה אדומים
מתחם העיצוב "D CITY" מעלה אדומיםצילום: דוד מורגנשטרן

מתחם העיצוב והבילוי החדש 'דיסיטי' בפארק ישראל במעלה אדומים פותח את שעריו כשבפיו בשורה גדולה: ניתן לרהט את הבית ביום אחד. "המוטו שלנו הוא שניתן לרהט את הבית ביום אחד. יש אצלנו מגוון אדיר של חנויות בכל תחום ובטווח מחירים רחב שמיועד לכל כיס - מהמחירים הזולים ביותר ועד למוצרי יוקרה, הכול יש כאן", מספרת פנינה רווח, מנכ"לית דיסיטי. "גם אם זה נשמע מופרך, גם אם עד היום לא היה קיים דבר כזה - עכשיו הכול עומד להשתנות. עד היום, אנשים שהיו בתהליך של שיפוץ או בנייה נאלצו ללכת לחנויות באזורים שונים כדי לראות מבחר מסוים של חנויות עיצוב לבית, אך כיום המציאות השתנתה, וניתן לרהט את הבית ביום אחד. יצרנו מקום אחד, עצום בגודלו, שמכיל קרוב ל־200 מותגים בתחום עיצוב הבית, בנחת וברוגע. בגלל הנגישות והנראות של המקום, קל לעבור על מגוון רחב של חנויות ולבחור את כל מה שצריכים לבית ביום אחד, משהו שהיה בלתי אפשרי עד להקמת הדיסיטי".

המתחם החדש מציע לא רק את האפשרות לרהט את הבית ביום אחד, אלא גם חוויית צריכה ייחודית. "מתחם הדיסיטי משנה את כל חוויית הצריכה בתחום עיצוב הבית. מדובר במקום חווייתי ומעוצב בצורה מדהימה. היית חושב שמקומות שעוסקים בעיצוב יהיו יפים ומזמינים, אך לצערי עד היום כל החנויות לעיצוב הבית היו ממוקמות באזורי תעשייה. אנחנו מביאים חוויה שלא היה כמותה, לא רק בישראל אלא בעולם. פעם ראשונה שהוקם מקום שמכבד את עצמו, את עולם העיצוב, את האדריכלים, מעצבי הפנים וכלל הלקוחות. הרחובות מעוצבים, האווירה מדהימה, ובעצם כל תהליך הרכישה לבית הופך לחווייתי, החל מנגני רחוב לאורך כל שעות היום וכלה במשרדי אדריכלים מעצבים שממוקמים בתוך המתחם. אין מתחם עיצוב כזה בכל העולם".

במרכז העיצוב נפתחו מרבית המותגים הישראליים לצד מותגים מובילים מחו"ל. המגוון רחב ועצום. אפשר למצוא שם, למשל: קרמיקה, מזרנים, ארונות ופינות ישיבה. "בפני הלקוח עומדות מספר אפשרויות במקום אחד, כך שאין צורך לרוץ ממקום למקום. המגוון הרחב מאפשר ללקוח לבחור בין רמות מחיר, איכות ומותגים שונים. כל המוצרים בסטנדרטים ברמה בינונית ומעלה, ובכל תחום מוצעות 4­-5 רמות לבחירה". מותגים רבים פתחו את סניפי הדגל שלהם במקום. "כל החנויות שמכבדות את עצמן פתחו אצלנו את סניפי הדגל שלהן", אומרת רווח. "'מודי קרמיקה', שעד היום לא היו בגזרת ירושלים, פתחו אצלנו אולם תצוגה בגודל קרוב לאלפיים מטר. והם ממש לא לבד: 'הולנדיה' ו'פנדור' פתחו סניף עצום אצלנו, 'נגב קרמיקה' גם כן פתחו אצלנו את סניף הדגל שלהם, 'נטוצי', 'ניקולטי', 'בר עמי' ועוד מגוון רחב של חנויות".

חלק מהמותגים מיועדים לבתי יוקרה. "יצרנו שדרת יוקרה לאוכלוסייה שזה מתאים לה. חנויות רבות שעד היום לא פתחו סניפים, ומי שחיפש אותם היה צריך להגיע במיוחד להרצליה, למשל קבוצת 'פיטרו הכט', פתחו במתחם חנויות שפונות לכל אזרח במדינת ישראל. מהעבר השני יש לנו כאן 'מחסני חשמל', 'אורבן' ו'מיליון כסאות' - הכול מכול כול".

עיר לכל דבר

לפני כשבוע נפתח מתחם הדיסיטי באופן רשמי, ובשעריו כבר עברו מעל 100,000 לקוחות. "יש כאן אווירה שאין שנייה לה. אנשים לא קולטים את הגודל והעוצמה עד שלא נכנסים פנימה. אפילו המוזיקה שמתנגנת במקום היא שונה ממה שרגילים במתחמים בארץ. המקום נבנה בסטנדרט בינלאומי, חדשני ומזמין, לא התרגלנו למתחם כזה עד היום.

"אנחנו מספקים מענה שאין כדוגמתו גם במה שנוגע לחנייה באזור. אפילו התחבורה הציבורית חינם לתושבי ירושלים מהצמתים המרכזיים. עשרות אלפי אנשים נוהרים לכאן מדי יום. הודות לגודל העצום - כ־150,000 מטרים, ממש עיר לכל דבר - יש מקום בשפע, האנשים מתפרסים, כך שלא מרגישים עומס על אף הנהירה ההמונית".

בין המגוון האדיר של כ־200 חנויות הריהוט ועיצוב הבית, ישנו גם מתחם יפהפה המיועד כולו למסעדות. מתחם הפיאצה בנוי בהשראת מלון ונציה המפורסם בלאס וגאס, כך שבין המנה הראשונה לעיקרית או תוך כדי הקינוח המפנק תוכלו לצפות במיני גונדולות ששטות באגם ולהרים מבט לשמיים (תקרת השמיים המלאכותית הגדולה במזרח התיכון) שמעליכם. "המתחם ממוקד חוויה ובילוי. יש בו שדרות מעוצבות באופן שאי אפשר להשוות לשום סטנדרט במדינת ישראל. בתוך החלל הזה יש כיכרות מדהימים, כולל כיכר עם מזרקה מנגנת שמזרימה מים לקצב המוזיקה, ובעיקר אנשים שנהנים לרכוש תכשיטים, תיקים ואביזרים נלווים, כל זאת לצד בילוי בתערוכות, פסטיבלים ובמת מופעים קבועה עם הרבה מאוד אומנים במשך ימות השבוע".

המתחם מושך אליו בחודש ספטמבר, תקופת החגים, את אזרחי ישראל שיצאו לבלות. "אנחנו בתקופה שמשפחות יוצאות לבלות, ואין ספק שמקום בסדר גודל כזה הם עוד לא ראו. אני מזמינה את כל אזרחי מדינת ישראל שמבלים עם הילדים, או אפילו באופן זוגי, להגיע, לבלות ולהכיר סטנדרטים חדשים שיש לנו במדינת ישראל. אחרי שמגיעים מבינים את הבשורה והיופי.

"הפעילויות שיש פה בשעות אחר הצהריים הן בקנה מידה אדיר. לדוגמה: בכל יום שני נותנים במה לאומנים צעירים, בתוספת קבועה של הרבה מאוד אומני רחוב, נגנים, פסלים אנושיים ועוד". כעת, לקראת החגים, הישראלים קונים יותר ויותר במתחם. "לפני החגים כולם צריכים משהו לבית כמו מראות או מצעים, שתמיד זה זמן מצוין להתחדש בהם".

המתחם סגור בשבת ונותן מענה כולל לציבור הדתי. כל המסעדות בו כשרות. בנוסף, מאחר שמדובר במתחם פתוח, ההגעה נוחה מבחינת הנחיות הקורונה: "המתחם פתוח, לכן קל לנו יותר להנגיש את המקום לקהל בצורה זהירה. וכמובן, הכול תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות".

"כמו הכותל ומצדה"

לצד מתחם הדיסיטי הוקם מלון 'די־הוטל', מלון יוקרתי שבו 50 חדרים. "מקובל מאוד בארה"ב ובאירופה שבמתחמים העצומים יש גם מלונות שיכולים לתת שירות", מספרת רווח. "אנשים שנמצאים בתהליך של בנייה או שיפוץ מקדישים יומיים-שלושה מרוכזים לקניות ואז חוזרים הביתה. הודות למלון, נוח להם להישאר כמה ימים ברצף במתחם, במקום לנסוע חזרה הביתה בסוף כל יום".

רווח מבטיחה כי בין שתבחרו במלון ובין שלא, דבר אחד בטוח: כל מי שמגיע למקום, מתאהב. "אני רואה את אזרחי מדינת ישראל אחרי הפעם הראשונה שהם הגיעו אלינו, אם בשביל עיצוב הבית ואם רק לבילוי - אין ספק שהם התאהבו, ובפעם הבאה שיצטרכו לרכוש משהו לבית הם יגיעו אלינו. אבל בגלל שהשדרות כל כך יפות, ויש אומני רחוב לכל אורך שעות היום, במה לאומנים צעירים ועוד הרבה מאוד פעילות של תערוכות ופסטיבלים - אני בטוחה אנשים יגיעו למקום גם כמתחם בילוי, ועל הדרך, אם הם צריכים דברים לבית, הם ירכשו אצלנו".

דיסיטי הוא מרכז העיצוב הגדול ביותר כיום במזרח התיכון. הוא ממוקם במעלה אדומים, צפונית לירושלים, במרחק כ־20 דקות נסיעה בלבד מביתם של יותר ממיליון תושבים. "ירושלים רבתי מכילה מיליון וחצי תושבים, שאין ספק שאנחנו נהיה הבחירה הראשונה של כל אחד ואחד מהם. אנחנו הולכים להיות עבורם אבן שואבת בתחום הבילוי ועיצוב הבית. יחד עם זאת, יש קרוב ל־430,000 תושבים שנמצאים במרחק נסיעה של 8 דקות מאיתנו, בין היתר תושבי בנימין, וזה דבר מדהים כשלעצמו".

אלא שמתחם העיצוב שואף לשרת לא רק את תושבי ירושלים והסביבה אלא את כלל תושבי הארץ. "מדובר במתחם נגיש עם חניות מסודרות במרחק 50 דקות ממרכז הארץ. עד שמגיעים לדיסיטי יכולים לבנות איזושהי תזה על מתחם מדהים, עצום ועוצמתי בגלל כמות החנויות שפתוחות בו. אך לאחר שמגיעים אלינו כל התפיסה משתנה. ביום שלקוח מגיע לדיסיטי הוא כבר לא יכול להשוות את חוויית הרכישה שלו בתחום העיצוב לבית לשום מקום אחר בארץ, ומעתה אנחנו בוודאות נהיה הבחירה הראשונה שלו. לכן מה שאני רוצה להציע לתושבי המרכז הוא לא להתעצל, להתניע את הרכב ולהגיע לחוויה שאין כמותה, עם מגוון עצום וחסר תקדים", היא מסכמת.