גדעון סער
גדעון סערצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה הפציר שר המשפטים גדעון סער בעובדי משרדו: תנו קדימות למאבק בארגוני הפשיעה.

''אנחנו עובדים היום על מספר מהלכים'', סיפר סער. ''אנחנו לצערי בפיגור של שנים. זאת המלחמה על עתיד ישראל. שוו בנפשכם מערכות של מדינות כלפי איום מבפנים. קולומביה למשל נלחמה מלחמת קיום בטרור של קרטלי הסמים. כל מוסדות המדינה התגייסו למאבק בטרור הזה, וכך צריך לנהוג.

השר ציין כי "כל יום אני זוכר שיש בישראל אזרחים רבים שחיים בפחד, שאינם נהנים מההגנה של החוק ושל הרשויות. זה מדיר שינה מעיני".

״כמדינה אנחנו לא יכולים להשלים עם שטחים אקס-טריאטרולים בנגב, בגליל, בדרום תל אביב, בלוד, ובמקומות רבים נוספים, מקומות שבהן המדינה ושלטון החוק אינם שולטים".

עוד הזהיר השר מפני חדירת ארגוני הפשיעה לשלטון המקומי, ״ארגוני הפשע שולחים זרועות לשלטון המקומי, משתלטים על משרות ועל מכרזים. הם כבר נמצאים לא רק במגזר הערבי. בעיניי, זה האיום הגדול ביותר על עתיד המדינה".

בתוך כך, שר המשפטים סער הודיע היום (ג') לחברי הוועדה לבחירת שופטים על לוח הזמנים לבחירת ארבעת שופטי בית המשפט העליון, בתיאום עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

ב-30 לספטמבר נקבע המועד האחרון להגשת מועמדים, ובתחילת אוקטובר יפורסמו רשימת המועמדים ברשומות. ב--24 לאוקטובר ועדות המשנה יערכו ראיונות למועמדים, וב-23 לנובמבר תתכנס הוועדה לבחירת שופטים.